16:34 / 08.09.2021.

Autor: Goran Damjanić/V.K./Regionalni dnevnik/IMS/HRT

Kako zadovoljiti epidemiološke uvjete u školama?

Epidemiološki uvjeti u školama

Epidemiološki uvjeti u školama

Foto: Regionalni dnevnik / HRT

Nova školska godina tek je počela, a u Varaždinu se već podignulo dosta prašine. Kako bi zadovoljili epidemiološki okvir Hrvatskoga zavoda za javno zdravstvo i mjerodavnog ministarstva, viši razredi triju najvećih varaždinskih osnovnih škola prešli su na dvosmjensku nastavu. Velikom broju roditelja školaraca to se nije svidjelo pa su pokrenuli potpisivanje peticije kojom traže jednu smjenu i to jutarnju za sve učenike.

Marko ima sina petaša u II. osnovnoj školi. Smatra da poslijepodnevna nastava djecu stavlja u nepovoljan položaj.

- Djeca koja su u dvije smjene ne mogu organizirati izvanškolske aktivnosti. Pogotovo je to problem kada su u popodnevnoj smjeni u školi. Sve izvanškolske aktivnosti, znači sport, strani jezik i drugo, su organizirani tako da se obavljaju popodne, govori Marko Milković, roditelj.

Gradski Stožer civilne zaštite odluku o organizaciji nastave prepustio je ravnateljima.

- Kako bismo mogli učenicima omogućiti da imaju i nastavu u specijaliziranim učionicama, da možemo koristiti neke zajedničke prostorije, da smanjimo gužve na hodnicima, u blagovaonici, u sportskoj dvorani, kako bismo mogli omogućiti dezinfekciju škole na vrijeme, dogovorili smo da krenemo u dvije smjene, naglasila je Sanja Posavec, ravnateljica II. osnovne škole Varaždin.

Druga, Četvrta i Šesta osnovna škola ukupno imaju gotovo dvije tisuće učenika. Većina roditelja učenika viših razreda, iako ne želi pred kamere, potpisala je peticiju.

- Broj roditelja nije zanemariv. On nama svakako daje ideju o kojoj razmišljamo i imamo na umu prijelaz u jednu smjenu ako će nam to epidemiološka situacija omogućiti u Gradu i Županiji, rekla je Posavec.

- Ne vidim potrebu ni razlog zbog čega je organizirana nastava u dvije smjene, pošto su popustile neke mjere, ljudi mogu normalno u kafiće, jučer smo dobili informaciju da se unutar škole mogu miješati na hodniku, ne vidim uopće razlog zašto su otišli u dvije smjene, naglašava Milković.

Školska psihologinja prednost između online i dvosmjenske nastave daje dolasku učenika u školu. Pa i pod cijenu poslijepodnevne smjene.

- Najveće posljedice za mentalno i dugoročno psihičko zdravlje, vidjeli smo istraživanja, je bila izolacija i nemogućnost pohađanja škole. Sve navedene posljedice od tjeskobe, panike, stresova i svih onih psihosocijalnih elemenata, zapravo su bili posljedica ne hodanja u školu, rekla je Željka Čolović-Rodik, psihologinja.

U iduća dva tjedna najavljen je sastanak ravnatelja škola i gradskih vlasti. No, s obzirom na sve veći broj novih slučajeva zaraze, ovakav oblik nastave i dalje se čini kao najizglednija opcija.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!