Zaklada Hrvatska za djecu: Mlade treba educirati o financijskoj samostalnosti
Foto: Slaven Branislav Babic / Pixsell
Zaklada Hrvatska za djecu predstavila je u utorak projekt financijskog opismenjavanja Financijsko znanje - put u blagostanje kojim žele educirati mlade ljude kako da odgovorno raspolažu novcem i postanu financijski samostalni. O 15 ključnih tema vezanih uz poslovanje banaka, štednju, način kupovanja te pokretanje posla, govorio je Toni Milun.
Financijska nepismenost jedan od ključnih problema
Financijska nepismenost jedan je od ključnih problema s kojima se susreću mladi u Hrvatskoj, istaknula je upraviteljica zaklade
Renata Gubić.
Nisu nažalost adekvatno educirani za financijsku samostalnost, koja se već od 15. godine nameće kao nužnost s obzirom na procese u koje ulaze kroz prve poslovne angažmane i prve budžete kojima samostalno raspolažu. Želimo generaciji mladih korisnika omogućiti veću financijsku odgovornost u budućnosti kazala je.
Državna tajnica u Ministarstvu rada i socijalne politike
Margareta Mađerić poručila je da zaklada Hrvatska za djecu uvijek može računati imati snažnu podršku sustava socijalne skrbi u svim aktivnostima.
- Radujemo se da ćemo nakon završenih edukacija imati više od 2000 mladih koji će biti financijski obrazovani što će im olakšati da prepreke na koje naiđu puno lakše i savladaju, rekla je Mađerić.
Projektu se pridružila i Hrvatska poštanska banka koja će za stotinu stipendista Zaklade osigurati besplatno otvaranje i vođenje računa u banci te na račun svakog od njih uplatiti 100 eura ne bi li ih potaknula na štednju.
Edukativne aktivnosti planirane u sklopu ovog projekta u skladu su s našom misijom stvaranja boljih uvjeta za život u Hrvatskoj i planom financijske edukacije 'HPB za financijsku pismenost' koji već dugi niz godina provodimo u suradnji s raznim obrazovnim i drugim institucijama diljem Hrvatske, napomenula je
Lidija Martinović iz Korporativnih komunikacija HPB-a.
Projekt Financijsko znanje - put u blagostanje pokrenut je povodom 15.obljetnice rada zaklade Hrvatska za djecu.
U edukaciju koja će se održavati od veljače do lipnja u učionicama Algebre i online putem uključeni su stipendisti Zaklade i njihove obitelji, socijalno ugrožene obitelji koje su korisnici financijskih potpora Zaklade te mladi iz institucija za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi kao i iz udomiteljskih obitelji.
Joško je život proveo u dječjem domu Maestral u Splitu. Financijsku pismenost, nažalost nije imao priliku odmalena učiti od roditelja pa se za sebe od malih nogu morao pobrinuti.
- Poznajem pojmove iz ekonomije, ali bojim se da kod financijske pismenosti kao i svaki student bi mogao paziti više o svom budžetu. Mogao bih se upoznati s pojmovima poput minusa, rekao je Joško Lalić, student Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.
Kao student ekonomije u Zagrebu, financijske pojmove poznaje, ali znanja nikad dosta. Jednako je i Zrini. Njezini vršnjaci i ona tek trebaju napraviti prve ozbiljne financijske korake. Za sebe zaradi, ali ne može ništa uštedjeti.
- Preko ljeta znam raditi i ovako kroz godinu čuvam djecu ili instrukcije dajem. Uvijek ostavim neke novce sa strane, ali nemam neku posebnu štednju, rekla je Zrina, učenica Gornjogradske gimnazije.
Za njih je zato pokrenut projekt. Ideja je da djeca nauče osnovne alate financijske pismenosti kako bi bolje upravljala džeparcem, a jednog dana i kućnim budžetom.
- Postoji istraživanje, financijska pismenost nije baš sjajna. Financijsko znanje još koliko toliko, znamo izračunati koliko ćemo imati kamata ili koliki bi bio minus, rekao je Toni Milun.
Mladima, kaže profesor Milun, nedostaje i dugoročnog razmišljanja - troše mnogo, zarađuju malo i ne štede.
Jer važno je naučiti kako novac učinkovito potrošiti, a još važnije kako ga zadržati.
Više o projektu "Financijsko znanje - put u blagostanje" su govorili u emisiji HRT-a, Dobro jutro, Hrvatska Toni Milun i Renata Gubić, ravnateljica "Zaklade Hrvatska za djecu". Intervju pogledajte u nastavku:
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!