"Za tipkovnicom ili konzolom, budi pod kontrolom"

23:49 / 31.03.2022.

Autor: Marija Milas/I.B./Dnevnik/IMS/HRT

Ilustracija

Ilustracija

Foto: Parilov / Shutterstock

U kakvom vremenu živimo, najbolje pokazuju rezultati posljednjih istraživanja, prema kojima jedna trećina stanovnika na planetu redovito ili povremeno igra računalne igrice. Većinom je, naravno, riječ o mladima, koji su time i podložniji različitim utjecajima, pa i ovisnosti o videoigrama. O tome se u Zagrebu govorilo na skupu pod nazivom "Za tipkovnicom ili konzolom, budi pod kontrolom"...

Virtualni svijet mašte u kojem je sve moguće danas je neizbježan dio stvarnosti.

- Mene je privukao zapravo cijeli taj svijet, nije kao ovaj, imaš moći, možeš letjeti, možeš roniti 5 minuta bez boce, kaže pjevačica i influencerica ZsA ZSa.

- Najveća prednost je ta da zapravo osoba stekne jako puno prijateljstava na internetu, uđe u tu neku zajednicu gdje se osjeća prihvaćeno, kaže gamerica i influenerica Ameyshouse, Paulina Cetina.

- Igre su, jedan drugi svijet, bježiš iz nekakve realnosti, kao klinac bježiš iz realnosti, kaže gamer Pvt Mole, Nenad Hadžihajdić.

Prema istraživanjima, videoigre potiču kognitivni razvoj, ali prekomjerno igranje stvara i ovisnost.

- Kasnije sve dolazi do govora mržnje, do raznih prevara kroz igrice, a onda kasnije vrbovanje djece od strane predatora, ističe Tomislav Ramljak, ravnatelj Centra za nestalu i zlostavljanu djecu.

- Mislim da roditelji nisu svjesni, velika većina roditelja nije svjesna, šta znači, koje su to oznake godina, šta znače neke oznake. Nisu svjesni šta krije taj svijet igrica iza toga, naglašava novinarka Marija Milas.

Najpopularnije su online multiplayer igre. Svjetskim proizvođačima cilj je stvoriti igru koja će donositi veliku zaradu. U izradi nerijetko sudjeluju i psiholozi.

- U Hrvatskoj su stvari dosta dobre. Jako puno naše industrije nije nastalo iz nekih velikih investicija i korporacija, ističe Aleksandar Gavrilović, tajnik Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara i direktor gaming studija Gamechuck.

Pozitivan primjer u smislu "communitya", oni su od početka proizvodnje igre razmišljali da žele nultu toleranciju na "trollove", na negativno ponašanje, da žele "familly frendly" okruženje u toj igri.

Kaže se da zabave nikad dosta. No u slučaju videoigara, ipak treba znati stati kako taj svijet ne bi postao stvarnost.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!