Hrvatska uvozi čak 90 posto rezanog cvijeća, a samo lani uvezli smo ga za više od 22 milijuna eura. S druge strane, izvoz nam je iznimno skroman. Rijetki su izvoznici, no među njima ima i onih koji uspijevaju prodati cvijeće čak u Nizozemsku. Tako će božuri s Bilogore dijelom završiti i na burzi u Amsterdamu.
Pune ruke posla imaju beračice božura ili, kako ih još zovu, katruža ili trojačkih ruža jer pupoljci ovog cvijeća pokazuju da je pravo vrijeme za berbu.
- Nije teško brati, baš je lijepo i to mi čini zadovoljstvo. Volim cvijeće i ubere se do, ovisi kako ide berba, 400, 500 komada, rekla je beračica Ljubica Jozić iz Prgomelja.
Željko Ledinski počeo je uzgajati božure prije 20 godina na nagovor prijatelja iz Nizozemske koji mu je rekao da sve proizvedeno može prodati na burzi u toj zemlji. I bio je u pravu.
- Kod nas ta proizvodnja dolazi 7 do 10 dana ranije, pogotovo ako je u plasteniku, onda je to i više i onda ako dođete prvi na tržište, na burzu, onda možete postići i bolje cijene, rekao je Ledinski, vlasnik OPG-a.
Važno je prepoznati trenutak kada na vrijeme krenuti u berbu kako bi božuri do kupaca stigli u najljepšem izdanju.
- Evo ovako, kad je cvijet malo tvrđi, ali on se postepeno u hladnjači otvori i tako onda uberemo i odlažemo u hladnjaču, pojasnila je beračica Jozić.
Jedna isporuka božura za koju nije znao komu je namijenjena širom mu je otvorila vrata tržišta.
- U početku je to bilo teško marketinški plasirati, no međutim sticajem dobrih okolnosti, nakon vjenčanja Luke Modrića taj cvijet je postao dosta poznat jer su svi mediji objavili da su na njegovom vjenčanju bili božuri i božur se počeo pomalo vraćati kao tradicijska vrsta našeg kraja sjevenog dijela Hrvatske na tržište, istaknuo je Ledinski.
Nekad cvijet seoskih vrtova Bilogore koji se uzgaja u pet različitih boja sada sve češće krasi brojne turističke i druge manifestacije.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!