Propala investicija ili morska bajka?

26.11.2023.

15:52

Autor: Anamarija Škorić/T.D./More/HRT

Novi gat na otoku Kapriju uznemirio je otočane koji ne žele preseljenje linijskog prometa na novo pristanište. Stariji otočani kažu da im je predaleko, a tu su i sumnje u povećanje nautičkih vezova i bova.

Stanovnici Kaprija i vlasti nikako da se slože, donosi li novi pristan boljitak ili probleme. Iako je dovršen u lipnju, svečanog otvorenja nije bilo, a u mirnom prosvjedu Kaprijani su jasno rekli - ne preseljenju brzobrodske linije na novi gat. 

Zašto se sve išlo mimo naroda?


Ne srećom, nego nesrećom drže boduli velebni trajektni pristan izgrađen europskim novcem. 

- Mi nismo ni Hvar ni Brač, nemamo cestu. Otok smo bez prometala. Čemu ta velika riva na otoku Kapriju? Od 2018. godine se mještani Kaprija bore protiv toga. Zašto nismo saslušani? Zašto se sve išlo mimo naroda, pita se Barbara Klisović, inicijatorica prosvjeda na otoku Kaprije.

Projekt pristaništa bez pristupne ceste


Naime, od nove rive do središta naselja je 700 metara, a do najudaljenijih kuća i kilometar i 700. Za stalne stanovnike otoka, koji su većinom u poznim godinama, to je predaleko. 

- Da ja moram na dvihe štake. Ne mogu do broda, nego moram ići 2 kilometra. To je sramota, rekla je Sonja Radovčić iz Kaprija. 

- Ne mogu tamo ići, moram ići kod doktora. Stara sam i bolesna žena. Ne dam da pristupe i uzmu ovo naše, istaknula je Ruža Radovčić iz Kaprija.  

3 milijuna i 200 tisuća eura, koliko je stajao projekt pristaništa bez pristupne ceste, kažu Kaprijani, bačeno je u vjetar. 

- Zamislite jedan kamion koji je sam od sebe težak 10-ak tona i još ima 10 -15 tona materijala uz ovu nikakvu cestu, a ja vjerujem da će to svakih par mjeseci doći do urušavanja, naglasio je Miroslav Radovčić iz Kaprija.

A prvi čovjek grada još 2018. godine potpisao je da će se prometnica graditi. No, u gradskoj upravi danas tvrde, postojeći je put - dobar. Jer na otoku Kaprije prometala većih od trokolica uglavnom - nema.   

- Županijska lučka uprava 10 godina radi na projektu novoga trajektnog pristaništa u Kapriju. Deset godina komunicira s mještanima, odnosno njihovim predstavnicima putem mjesnog odbora. Idejni projekt, lokacijska dozvola, glavni projekt, građevinska dozvola, izvedbeni projekt, sam natječaj, izvođenje radova. I nakon deset godina, nakon 24 milijuna kuna uloženih u to pristanište, odjedanput, ljudima, pojedincima na Kapriju se ne sviđa i ne žele ga koristiti. I tu priča počinje i završava, rekao je Danijel Mileta, zamjenik gradonačelnika Šibenika.

Otočani tvrde, nije to istina. Potpisivale su se i peticije, čak i za opoziv Mjesnog odbora. Usto, od samog se početka govorilo da će novi gat služiti isključivo za trajektni promet.   

- Kad je bio sastanak u gradskom vijeću, dogovorili su da će ostati katamaran, a da će trajekt ići tamo, a sad se promijenilo, rekao je Ivica Radovčić iz Kaprija. 

"Zlatna koka" nautičkog turizma


Uvjereni su - razlog je novac. Kaprije je "zlatna koka" nautičkog turizma, pa se već nagađa da se obalni linijski promet seli zbog novih vezova i plutača.  

- Kaprijska vala ima certifikat da je zagađena da nije za kupanje. Kad dođu murinzi s ove strane gdje su predvidjeli i još bova, onda ovo nije za život, naglasio je Slaven Radovčić iz Kaprija. 

- Imaju oni vrlo jednostavno rješenje vratiti EU novac, a ove jahte tu što su zagadili cijelu našu obalu, tamo staviti. Neka uzmu koncesiju i vrlo brzo će vratiti Europi novac, istaknunla je Alma Tucelj iz Kaprija. 

O svemu su spremni izvijestiti i Europski ured za borbu protiv prijevara povezanih s proračunom Europske unije. Sve kako bi, kažu, spriječili da ionako težak život na otoku postane još teži. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora