U Dalmaciji brojne manifestacije promiču lokalnu gastronomiju

29.04.2025.

07:00

Autor: Ana Bralić/Pe.F./Dnevnik/HRT

Početak prave turističke sezone je pred vratima, a pri odabiru mjesta za odmor važnu ulogu ima, među ostalim, i lokalna gastronomija, pa je već uobičajeno da se organiziraju i brojne manifestacije kojima se ona promiče. Posljednjih godina dalmatinske turističke zajednice upravo tako gostima približavaju kultnu marendu.

Kao i prije 100-tinjak godina, šire se šibenskim kalama mirisi domaćih jela - od variva do crnog rižota.


- I imamo standardno ribu koju pronađemo na ribarnici. Najpoznatiji smo po bunceku i oglavini. To se traži i ljeti, zanimljivo, mislili smo da je to samo zimi, ali ide to i ljeti, rekao je ugostitelj Damir Žaja.


Lokalna gastronomija važan je promotor destinacije. Pa je šibensko-kninska turistička zajednica nizu gastronomskih manifestacija dodala i onu koja slavi marendu.


- S jedne strane, manifestacije organiziramo u onom vremenu kada je prostor manje turistički opterećen, a s druge strane, nastojimo, posebno u onim ljetnim mjesecima, organizirati na onim prostorima koje nisu glavne turističke destinacije, ispričao je Krešimir Šakić, direktor TZ-a Šibensko-kninske županije.


A gastroaduta ima u izobilju od otoka do Zagore. Prepoznali su to i gosti. 


- Gastronomiju obožavaju! Ovu našu tradicijsku - imamo i manifestaciju brudetijada koja nam je najpoznatija i oni su oduševljeni. Svake godine sve više i više, istaknula je Sineva Grabić, direktorica TZ-a Zlarin.


Autohtona jela i fešte koje ih slave među najboljim su pozivnicama za gurmanske hedoniste.


- Da pokažemo i druga jela koja možemo ponuditi našim gostima koja su tradicionalna. Mislim da je to općenito jako bitno za našu destinaciju, rekla je Bernarda Marasović, direktorica TZ-a Skradin.


I ključ za ravnomjerniji razvoj turizma kroz specijaliziranu enogastronomsku ponudu.


- Ovaj projekt je ujedno i promocija destinacije, tako da mi zaista te veće i glavne projekte radimo u predsezonskom i postsezonskom periodu, naglasila je Mia Pešić, direktorica TZ-a Primošten.


Inovativnosti nikad kraja, pa se i u čaši može pronaći jedinstven okus.


- Svakako možemo mi i kroz koktele jako puno toga napraviti i koristiti lokalne proizvode, rekao je Tomislav Biluš, predsjednik Udruge barmena Beli.


Koji su i zvijezde posebnih turističkih tura.


- Počnemo priču od 19. stoljeća kada su sve te toverne i restorani nastali, a onda kao šlag na kraju, kada prođu kraj tih današnjih restorana koji čuvaju taj duh, kada vide da to živi, onda je to baš jedan poseban šlag na kraju ture, ispričala je Sandra Grgas, dopredsjednica Udruge turističkih vodiča „Mihovil” u Šibeniku.


Vrhunskih tradicionalnih jela nam ne nedostaje, samo ih trebamo znati na pravi način predstaviti te tako sačuvati od zaborava.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora