Rafaelić: Dodjela Oscara šlampavo režirana

11:59 / 28.03.2022.

Autor: Dobro jutro, Hrvatska/HTV/HRT

Daniel Rafaelić komentira sinoćnju dodjelu Oscara

Daniel Rafaelić komentira sinoćnju dodjelu Oscara

Foto: HTV / HRT

Na sinoćnjoj dodjeli Oskara, koja se u Hrvatskoj mogla pratiti u ranim jutarnjim satima, bilo je dosta dramatično. Za početak, bilo je podosta tehničkih problema, rekao je u emisiji "Dobro jutro, Hrvatska" filmski povjesničar Daniel Rafaelić. 

- Bili su 'šlampavo' režirani, vidjele su se greške, sjene, kamere koje se nisu trebale vidjeti. Pucao je prijenos i ton – nevjerojatno je do koje je mjere to loše napravljeno. Najgora je želja da se to stavi na razinu koja već dugo nedostaje, napominje Rafaelić. Na samoj organizaciji Oskara radi oko tri tisuće ljudi, a pripreme započinju mjesecima unaprijed. Tim više je tragično da ima ovakvih tehničkih greški – to se ne smije događati u živoj televiziji. Neke stvar su neoprostive zbog te količine budžeta, rekao je Daniel Rafaelić.


Publika oprašta greške


Međutim, sve te greške publika oprašta jer na svakoj dodjeli dobije priliku malo 'otputovati' u povijest – tako smo sinoć nakratko mogli vidjeti Lee Woolman, zatim Umu Thurman, Johna Travoltu i Samuela L. Jacksona kako rekreiraju scenu iz filma Pulp Fiction. Na pozornici se obilježila se i 50. godišnjica kultnog filma 'Kum'. 


- Pojavi se Francis Ford Coppola s Alom Pacinom i Robertom De Nirom – glumci koji su već u poodmaklim godinama, i svojom pojavom i značajem doslovno 'otpušu' sve te izmišljene i nepotrebne glumce poput Will Smitha, koji se mogu potpuno sakriti prema veličini ove trojice koji su višestruko ispisivali povijest. To je ono zbog čega je svaki Oskar fantastičan – uvijek ima tako neki moment, rekao je Rafaelić.


Očekivano dugo trajanje dodjela


- Očekivano, dodjela Oskara standardno je trajalo dugo - oko tri sata i 20 minuta. Ovaj glumački spektakl vodile su komičarka Amy Schumer i dvije kolegice koje su se, kaže Rafaelić, cijelo vrijeme suzdržavale da ne odu previše u politički nekorektan humor. Ako ništa, sve skupa je pokazalo veliku želju da se Oskari vrate na onu razinu kvalitete televizijske emisije koja je nekad bila. No, imam dojam kao da je to radila ekipa koja nije ni odrastala niti 'srasla' s filmom, kojima to nije ništa osim još jedne emisije koju su odradili, smatra. 


Večer je obilježio i sramotni ispad glumca Will Smitha


- Počelo je kao jako dobra šala Chrisa Rocka, da bi se nakraju sve dosta ružno odvilo s Willovim primitivnim dobacivanjem. Taj rječnik je pokazao da čovjek potpuno nesvjestan toga što time radi sebi i svojoj karijeri, koja je s današnjim danom 'umrla' – što je paradoks, jer je upravo prvi put u životu dobio Oskara, kaže Rafaelić, te dodaje kako takve situacije stavljaju pod pitanje smisao svega. 


- Danas bi trebali razgovarati o kvaliteti filma, tko je dobio Oskara i je li to zavrijedio. Publici, koja možda nema veze s tim filmovima, sad je bila prilika da čuju neke od tih naslove i odu sutra u kina, ističe.


Coda - neočekivani dobitnik Oscara


Što se tiče pobjednika večeri, Oskara za film godine potpuno neočekivano osvojila je „Coda“. 


- To je mali, nezavisni film koji govori o svim problemima s kojima se susreću obitelji koje imaju gluhonijeme članove – pogotovo djeca, i na koji način se bore kroz život, kazao je Rafaelić.


 Najbolji scenarij imao je film 'Belfast'. Jessica Chastain pobijedila je u kategoriji najbolje glavne ženske uloge za film „Oči Tammy Fey“, relativno nepoznat na našim prostorima. 


- Svi se slažu da je zaslužila Oskara i održala je prekrasan govor, kroz koji je tematizirala problem suicida – što je trenutno veliki problem u SAD-u. Za najbolju mušku ulogu nagrađen je Will Smith u filmu „Kralj Richard“, dok je pjevačica Billie Eilish dobila Oskara za najbolju filmsku pjesmu posljednjeg u nizu filma o James Bondu. U svim kategorijama stranog filma slavili su japanski glumci i režiseri. Kroz samu dodjelu bilo je mnogo emotivnih trenutaka, kaže Rafaelić, te dodaje kako je dodjela obilježena velikim glamurom, bez doze neukusa i primitivizma. 


- Glamur je bio na razini i vratio je modnu kvalitetu. Profitirale su i poznate televizijske platforme poput Neftlixa, Amazona i Apple TV-a. Oni su sad ono što su nekad bili Warner, Columbia, Paramount. Najviše je profitirao Apple TV koji stoji iza filma 'Coda'. To pokazuje da moramo svrtati pogled s kinematografa na televizijske platforme, jer nema druge, zaključuje Rafaelić.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!