Kampanja "Baci čik u koš"
Foto: HTV / HRT
Udruge Čisteći medvjedići i RokOtok u subotu su u sklopu kampanje Baci čik u koš prikupili 15.000 čikova od zagrebačkog Glavnog kolodvora do Trga bana Josipa Jelačića te su ih tamo simbolično izložili upozorivši kako je 80 posto opušaka odbačeno na krivo mjesto.
Kampanja je počela sredinom rujna prošle godine, od tada su organizirali desetak čikolova u nekoliko hrvatskih gradova, prikupili više od 100.000 opušaka i podijelili više od 200 džepnih pepeljara za pušače.
Prvi čikolov bio je na zagrebačkom Tomislavcu, nakon toga skupljali su čikove u Novoj Kapeli, Varaždinu i Križevcima, a međunarodni "čikolovi" bili su u Gibraltaru, Zürichu i Ljubljani.
Bacanje opušaka na krivo mjesto rezultira sa 4,5 bilijuna čikova u okolišu godišnje, a filteri klasičnih cigareta su teško biorazgradivi jer sadrže mikroplastiku i razne toksine pa kroz tlo i vodu završe u ljudskim organizmima.
U sklopu akcije održana je i edukacija za građane.
- Naš cilj je ne samo očistiti prirodu, nego i evangelizirati ljude, reći djeci i roditeljima da paze na naš okoliš i naravno - da naprave nešto pametno s tim čikovima, odnosno da ih bace u koš, rekao je Domagoj Jakopović, član "Čistećih medvjedića".
Pokretač projekta RokOtok Domagoj Jakopović Ribafish član je Čistećih medvjedića od najranijih dana, a jedan od bitnih ciljeva njegova projekta je osvještavanje ljudi o zagađenosti okoliša.
Osim plivanja Ribafish organizira akcije čišćenja plaže. "Sigurno vam nije ugodno kad legnete na plažu i vidite da ste okruženi hrpom čikova", istaknuo je.
Udruge apeliraju na lokalnu samoupravu i državnu vlast da uvedu značajnije kazne koje bi natjerale građane na odgovornije ponašanje i pomogle u rješavanju velikog problema.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!