Kako razgovarati s ljutim i agresivnim ljudima?

31.01.2024.

11:41

Autor: K.K./Dr. Beck/HRT

Kako razgovarati s ljutim i agresivnim ljudima?
Kako razgovarati s ljutim i agresivnim ljudima?
Foto: Ilustracija / Shutterstock

U današnjem svijetu, gdje su međuljudski odnosi ključni faktor zadovoljstva i uspjeha, suočavamo se s izazovima teških odnosa na različitim životnim područjima. Rezultati brojnih istraživanja pokazuju kako je glavni razlog promjene posla bijeg od teških i konfliktnih kolega ili šefa, a za raspad braka i veze to su neslaganje i dugotrajni konflikti koji vode u duboko nezadovoljstvo.

U mnogim teškim odnosima, prevelika i nerealna očekivanja često su izvor boli, problema i frustracija. Gestalt psihoterapeutkinja i seksualna terapeutkinja mr. sc. Nataša Barolin Belić naglasila je kako mnogo nesuglasica proizlazi iz neizgovorenih očekivanja. Frustracija nastaje kada pojedinac možda nesvjesno očekuje da drugi ljudi intuitivno razumiju njegove misli.

- Jako puno svađa nastane zbog neizgovorenih očekivanja. Tako da očekivanja jesu izvor boli, problema i frustracija, ali nismo nemoćni, naglasila je Barolin Belić.

Kako izbjeći eskalaciju konflikta?


U komunikaciji s ljutim i agresivnim ljudima, ključno je primijeniti određene tehnike koje mogu smiriti situaciju i omogućiti konstruktivan dijalog. Kako bismo izbjegli eskalaciju konflikta i potaknuli rješenje situacije dr. sc. Ljiljana Buhač, komunikologinja, istaknula je nekoliko važnih smjernica koje su važne u komunikaciji.


- Osnovno pravilo u komunikaciji je da ne idemo nikada na osobu, nego na ponašanje", naglašava Buhač. Kada se susretnete s ljutim sugovornikom, fokusirajte se na opažanje njegova ponašanja umjesto optuživanja ili napada. Važno je usmjeriti razgovor prema zajedničkom cilju rješavanja problema.


Rečenicu "galama i vika nas neće dovesti do rješenja", Buhač je istaknula kao rečenicu za izlaz iz zahuktale situacije. Takav pristup pokazuje svijest o ponašanju te naglašava zajednički interes za rješenje. Treba izbjegavati eksponiranje sebe ili sugovornika i stvoriti atmosferu suradnje.


Buhač naglašava i važnost kontinuiranog razgovora. "Treba razgovarati, razgovarati i opet razgovarati", ističe. Redoviti dijalog pruža priliku za izražavanje frustracija i razumijevanje stajališta, čime se stvara prostor za rješenje konflikta.


Istaknula je koliko je važno slušanje sugovornika. Ljudi često brzo odgovaranju i tako propuštaju bitne informacije.

- Ljudi prvo čuju uvod i već se pripremaju za odgovor, a da nisu čuli cijelu rečenicu. Glavna stvar je u sredini rečenice. Svaka rečenica ima uvod, sredinu i zaključak. Tako ide i slušanje, ali vi imate agresivce koji su kratkoslušači, oni ne slušaju. Čim netko kaže budi kratka, znaš da imaš agresivca ispred sebe i da nije milo janje, upozorava.

Kako se pravilno rukovati?



Male stvari otkrivaju vašu osobnost i profesionalnost. Prvi dojam koji će netko dobiti o vama bit će način na koji ste ga pozdravili, a to uključuje način na koji ste se rukovali s njim. Komunikologinja Ljiljana Buhač pokazala je kako se pravilno rukovati.


- Kod pravilnog rukovanja desna noga ide naprijed, pružimo ruku i protresemo je tri puta. Cijelo vrijeme gledao osobu u oči. Nakon rukovanja pomaknemo se unazad. Već po rukovanju se može vidjeti s kojom osobom imamo posla, objasnila je Buhač.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!