Karin Doolan
Foto: Marin Tironi / Pixsell
Karin Doolan s Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu dobitnica je financijske potpore Europskog istraživačkog vijeća (ERC) u iznosu od gotovo dva milijuna eura za projekt "Rekonceptualizacija škole kroz prizmu katastrofa izazvanih prirodnim nepogodama", priopćio je Institut.
Time je potpora ERC-a prvi put u Hrvatskoj dodijeljena u području društvenih znanosti.
- Uspjeh ovog projektnog prijedloga omogućit će zapošljavanje pet mladih znanstvenika koji će imati priliku usavršiti se u ovom području", poručila je Doolan dodavši da će se projektom nastojati unaprijediti javne politike i prakse usmjerene na izgradnju otpornijih škola i zajednica, kaže se u priopćenju.
Projekt "Rekonceptualizacija škole kroz prizmu katastrofa izazvanih prirodnim nepogodama" (RESADL Reimagining Schools through a Post-Disaster Lens) potaknut je upozorenjima Međuvladinog panela o klimatskim promjenama da će se u bliskoj budućnosti cijeli svijet suočiti s porastom klimatskih opasnosti. Istražuje koje su uloge škola u katastrofama izazvanim prirodnim nepogodama te koji su razlozi različitosti u radu škola u post-kriznim lokacijama u Europi.
Znanstveno istraživanje provodit će se u školama i lokalnim zajednicama šest europskih zemalja koje su u novijoj prošlosti bile pogođene prirodnim nepogodama: Španjolska i Njemačka poplavama 2024., Slovenija i Grčka poplavama 2023. te Turska i Hrvatska potresima 2023. i 2020.
Ravnatelj Instituta za društvena istraživanja Boris Jokić smatra da je ovaj uspjeh važan za Institut.
- Ovime se nastavlja niz uspješnih prijava Instituta na nacionalne i međunarodne znanstvene natječaje čemu je pridonio i programski ugovor Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, poručio je, prema priopćenju.
Karin Doolan znanstvenica je na Institutu za društvena istraživanja u Zagrebu, u Centru za istraživanje i razvoj obrazovanja. Diplomirala je engleski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a magisterij i doktorat znanosti iz sociologije obrazovanja stekla je na Sveučilištu u Cambridgeu. Status redovite profesorice stekla je na Sveučilištu u Zadru gdje je više godina radila na Odjelu za sociologiju.
U novijim je istraživanjima proučavala otpornost škola u kontekstima katastrofa uzrokovanih prirodnim nepogodama te društvenu otpornost tijekom i nakon pandemije COVID-19. Posebno je posvećena povezivanju rezultata znanstvenih istraživanja s oblikovanjem javnih politika.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!