21:13 / 22.02.2021.

Autor: I.H./M.M/HRT

NASA objavila video slijetanja na Mars

Rover Perseverance na Marsu

Foto: NASA/JPL-Caltech / Handout via REUTERS

NASA je objavila prvi video slijetanja rovera Perseverancea na Mars.

Rover je prešao 480 milijuna km dug put kroz svemir. Perseverance je najnaprednije svemirsko vozilo poslano na drugi planet.

Ima 25 kamera, dva mikrofona i teži više od tone. Po prvi puta sa Zemlje je na Mars poslan i dron.

Rover će tijekom misije prikupljati uzorke, spremati ih u epruvete, a u konačnici bi to sve trebalo transportirati na Zemlju.

Glavni cilj dvogodišnje misije Perseverancea, vrijedne 2,7 milijardi dolara, jest potraga za mikrobiološkim životom kojeg je na Marsu moglo biti prije tri milijarde godina, otprilike u vrijeme kad je nastajao život na Zemlji.

Ante Radonić
, komentator istraživanja svemira smatra kako je mala vjerojatnost da će misija dokazati da je na Marsu bilo života.

Misija Mars 2020. pokrenuta je u srpnju prošle godine. Ovo je tek peti rover koji je uspješno završio putovanje od Zemlje do Marsa. Prvi je sletio 1997., a posljednji je još ondje od 2012. Gužvu na Marsu dodatno stvara bespilotna letjelica InSight, koja od 2018. istražuje unutrašnjost tog planeta.

Put dugačak 480 milijuna km trajao je gotovo sedam mjeseci.

Sjedinjene Države nisu jedine fascinirane Marsom. Prošli tjedan u Marsovu orbitu ušle su sonde koje su zasebno lansirali Ujedinjeni Arapski Emirati i Kina.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!