Prvi u Europi uveli procjenu štete automobila umjetnom inteligencijom

25.11.2023.

19:45

Autor: Kornat Vilović/Dnevnik/HRT

Jedna naša osiguravajuća tvrtka prva je u Europi uvela automatiziranu procjenu štete automobila temeljenu na umjetnoj inteligenciji. Sve brži napredak tehnologije omogućava i potpuno brži način poslovanja. No u toj brzini koja unapređuje poslovne procese stručnjaci vide i mnoga neodgovorena pitanja za koja još uvijek nemamo niti zakonske ili etičke regulative...

Umjetna inteligencija s pomoću kamera prepozna štetu nastalu na vozilu i u nekoliko minuta donosi procjenu štete.   


- Klijent u pravilu ne mora izaći iz vozila da napravi prijavu i procjenu štete i ta prijava i procjena štete u pravilu traje do nekih desetak minuta, što je značajna ušteda vremena u odnosu na prethodni proces koji smo imali, a koji je podrazumijevao ispunjavanje formulara i izlazak iz vozila, objašnjava Kristijan Oslić, direktor službe za prevenciju zlouporabe šteta.


Potpuni prelazak na digitalno poslovanje, zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, već sada postaje standard poslovanja.


- Umjetna inteligencija će zasigurno ubrzati i pojednostaviti poslovne procese, odnosno olakšati ljudima da ne rade dosadne i repetitivne zadatke. Mi smo uveli i umjetnu inteligenciju i s razgovorima s klijentima, gdje sve upite, pitanja koja se ustvari mogu naći na webu i zbog kojih ljudi zovu call centar, sada sve to umjetna inteligencija radi direktno da oni to ni ne znaju, kaže Davor Tomašković, predsjednik Uprave osiguravajuće kuće.

Umjetna inteligencija pomoći će i u vještačenjima.


- U slučajevima sumnjivih prometnih nesreća, ovakav sustav s fotografijama sa svim detaljnim izračunima i izmjerama oštećenja 360 stupnjeva oko vozila će u svakom slučaju pomoći kod analize takvih predmeta kod prometnih vještačenja, kaže Berislav Barišić Jaman, glavni vještak za prometno-tehnička vještačenja u MUP-ovom Centru "Ivan Vučetić".


Na cestama bismo pak uskoro mogli vidjeti više autonomnih vozila koja ne zahtijevaju odluke vozača. 


- S druge strane, automatizirana vozila otvaraju problem, kada i tko će biti kriv ako se dogodi neka prometna nesreća s teškim ili težim posljedicama. Hoće li to biti vlasnik automobila, hoće li to biti odgovorna osoba koja je proizvela automobil, znači, neki direktor nekog velikog koncerna ili netko treći, kaže Krunoslav Ormuž s Fakulteta strojarstva i brodogradnje.


No s novom tehnologijom dolaze i mnoga nova pitanja koja nisu obuhvaćena postojećim zakonima, od etičkih do pravnih.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Od istog autora