Ilustracija
Foto: Fizkes / Shutterstock
Knjigu Smiljane Zrilić, Irene Klasnić i Marine Đuranović "Nepoželjna ponašanja djece - rana predškolska i mlađa školska dob", kojoj se autorice bave ponašanjima koja imaju negativan utjecaj na dobrobit djeteta, objavili su Hrvatska sveučilišna naklada, Sveučilište u Zadru i Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
Nakladnici napominju kako su nepoželjna ponašanja djece, kojima se knjiga bavi, svakodnevno u porastu.
- Takva ponašanja imaju negativan utjecaj na dobrobit djeteta, onemogućavaju optimalan razvoj dječjih sposobnosti te ih ometaju u svakodnevnom funkcioniranju, dodaju nakladnici.
Osim što negativno utječu na dijete, ona narušavaju i kvalitetu dječjeg i obiteljskog života, ocjenjuju. Nepoželjna ponašanja veliki su izazov roditeljima, odgojiteljima i učiteljima u odgoju djece, ocjenjuju i dodaju kako uspostavljanje kvalitetnih vršnjačkih odnosa među djecom može biti otežano i zbog manifestiranja takvih ponašanja.
Naglašavaju kako znanstvenici nastoje otkriti etiologiju dječjega nepoželjnog ponašanja te osmisliti učinkovite preventivne programe.
Ocjenjuju kako autorice znanstveno i stručno izlažu tematiku te pozivaju čitatelje na kritičko promišljanje.
Autorice su uspjele svladati veliki izazov napisati djelo znanstvenim stilom, a opet pristupačno studentima, odgojno-obrazovnim djelatnicima, ali i roditeljima, pišu nakladnici i dodaju kako artikulirajući svoje pedagoško promišljanje na suptilan način, ilustrirajući ga ulomcima književnih djela, predlažući aktivnosti i zanimljivosti nude prihvatljivu sliku djeteta koje se ponaša nepoželjno.
- Holističko poimanje djeteta, sagledavanje dječjih nezadovoljenih potreba za ljubavlju i pažnjom poziva čitatelje da svoje razmišljanje i djelovanje prilagode stvaranju odnosa koji promiču dobrobit djece, napominju.
"Nepoželjna ponašanja djece"
Foto: Hrvatska sveučilišna naklada / press
Knjiga "Nepoželjna ponašanja djece rana, predškolska i mlađa školska dob" (197 str.) podijeljena je na četiri tematske cjeline.
U prvoj se navode i objašnjavaju rizični i zaštitni čimbenici nepoželjnih ponašanja djece. U drugoj pak prikazani su najučestaliji oblici dječjih nepoželjnih ponašanja koja se lako mogu uočiti, a to su: agresivnost, laganje, neposluh, prkos i nedisciplina.
Treća je posvećena teže uočljivim nepoželjnim ponašanjima djece kao što su plašljivost, povučenost i potištenost. Na kraju ove cjeline posebno se izdvaja i kratko opisuje još i dječja razmaženost, pretjerana uzornost, nemarnost, nametljivost i krađa.
U četvrtom dijelu razmatra se uloga odgojitelja i učitelja u prevenciji i smanjivanju dječjih nepoželjnih ponašanja.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!