12:24 / 18.09.2021.

Autor: Podnevni dnevnik/Jelena Perleta/HRT

Apel UNICEF-a: Djeca se što prije trebaju vratiti u učionice

Ilustracija

Ilustracija

Foto: Ilustracija / Shutterstock

Prema izračunu UNICEF-a, školska djeca diljem svijeta izgubila su 1,8 trilijuna školskih sati zbog pandemije COVID-a i lockdowna! Nekontinuirano školovanje ostavlja negativne posljedice, stoga pozivaju svjetske lidere da se djeca što prije vrate u učionice uz, naravno, poštovanje svih propisanih mjera.

Majka dvoje školske djece na Filipinima jedva čeka otvaranje škola. Učitelje im, kaže, ona ne može zamijeniti.

- Doista se nadam nastavi u učionici, čak budu li i ograničeni kapaciteti, jer bi tako pravi učitelji učili djecu. Mi majke ne možemo se tomu na taj način posvetiti - kaže Jayze Buban
domaćica iz Manile.

Ispred sjedišta UN-a u New Yorku - prazna učionica. UNICEF-ova je instalacija koja poručuje - nema vremena za gubljenje! Prema nekim podacima 870 milijuna studenata svih uzrasta suočeno je s bitnim poremećajima u svom obrazovanju.

Američka obitelj Goss veseli se odlasku sina u školu. Pandemija je ostavila dubok trag na njega.

- Ležao je u krevetu, podignuo pogled i rekao - mama, ne želim umrijeti, hoću li umrijeti od COVID-a? Srce mi se rascijepilo - govori Emily Goss
stanovnica Monroea, SAD.

Prema istraživanju Finskog instituta za zdravlje godina i pol pandemije i lockdowna ostavila je značajan trag na djecu, i to osobito na djevojčice.

- Oko 30 posto djevojčica osjeća umjerenu ili tešku anksioznost što je povećanje u odnosu na prijašnji podatak od njih 20 posto. Svaka četvrta osjeća se usamljeno - otkriva Jenni Helenius s Finskog instituta za 
zdravlje i dobrobit.

- Dječaci u slobodno vrijeme često igraju košarku ili nogomet, a djevojčice se više vole okupljati u trgovačkim centrima ili nešto pojesti, što je bilo veoma ograničeno tijekom pandemije - kaže Fanni Pakarinen
učenica iz Jyväskylä.

U 17 država svijeta škole su još zbog pandemije posve zatvorene, a u 39 djelomično. Stručnjaci upozoravaju da učionice ništa ne može zamijeniti. U mnogim državama djeca i njihovi roditelji bore se s raznim zaprekama. Tako na Filipinima s početka priče mnoga se djeca moraju penjati na krovove zgrada kako bi imali potreban signal za školu na daljinu!

video thumb

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!