U vrtićima je sve više radionica bez ekrana jer njihovo prečesto korištenje upozoravaju odgajatelji, šteti pažnji i govoru najmlađih! Umjesto mobitela i televizije, djecu se potiče na igre na otvorenom, ples, čitanje slikovnica i kreativne aktivnosti koje razvijaju motoriku i socijalne vještine.
U varaždinskom Dječjem vrtiću Panda pjesma, smijeh, cika i vika odjekuju cijeli dan. Jer uz igru i druženje najbrže se svladavaju osnovne socijalne vještine od najranije dobi.
- Kod djece potičemo maštu, a mašta je jako bitna za emocionalni i kognitivni razvoj, potičemo kreativnost, maštu, djeca neprestano odlaze u svoj svijet, rekla je Snježana Furjan, odgajateljica.
No, to je i vrijeme kada djeca najlakše postanu ovisna o ekranima. Okruženi su televizorima, mobilnim telefonima, tabletima. Djetetov mozak najintenzivnije se razvija u vrtićkoj dobi pa ih je potrebno učiti socio-emotivnim vještinama, kroz igru.
- Gdje oni imaju mogućnost reći svoje mišljenje, biti slobodni u tome, dogovarati se, pregovarati, naučiti kompromis i to je sve što kasnije nosimo u svoj život, kazala je Mirjana Rajković, pedagoginja.
Ipak, smisao nije da u ovo moderno vrijeme od tehnologije budu u potpunosti odsječeni.
- Oni nama mogu biti jedan od alata s pomoću kojih možemo kod djeteta pobuditi znatiželju, želju za učenjem. I tako ih trebamo koristiti, dodala je.
Do pete godine razvija se 90 posto mozga. Upotreba ekrana mora biti ograničena jer zbog brze izmjene sadržaja, djeca teško usmjeravaju pozornost na igračke i slikovnice, koje im postaju dosadne. A igrati se s prijateljima - obožavaju.
Pa se u vrtiću, kroz igru - uče suradnja i empatija.