"Dobre želje iz Osijeka" - njegovanje tradicije slanja božićnih čestitki

21.12.2025.

07:10

Autor: Magdalena Jelečević/B.B.B./Regionalni dnevnik

Sve manje ljudi danas šalje božićne čestitke. Kako uopće čestitamo Božić i blagdane? U digitalnom dobu SMS-ova i društvenih mreža, šalje li još itko klasične božićne čestitke i pamtimo li adrese svojih obitelji i prijatelja? Hrvatska pošta u suradnji s Gradom Osijekom već drugu godinu provodi projekt besplatnog slanja božićnih razglednica pod motom "Dobre želje iz Osijeka", s ciljem poticanja ove blagdanske tradicije. 

"I tebi i tvojima" - najčešći je i najbrži odgovor na brojne božićne poruke. Šarene čestitke gledamo uglavnom s ekrana. 

- Među prijateljima, bližnjima, ipak viber, Whatsapp, uglavnom preko mobitela, rekao je Osječanin Miroslav.

- Bude malo i čestitki, ali naravno ne mogu se izbjeći ni poruke, takvo vrijeme je, kazala je Dubravka.

Ipak, neki ih i dalje pišu rukom.

- Napišem nekad pismo, svojoj mami i bratu i tati, rekla je Lara.

- Mislim da to ima malo veću vrijednost, nego obična poruka, malo više damo sebe u to, dodala je Mia.

Zato Osječani i ove godine šalju besplatne božićne razglednice. Projekt je nastao u suradnji s Hrvatskom poštom.

- U prvih deset dana ovogodišnjega adventa, preko 4700 čestitki poslano je u točno 43 zemlje svijeta, istaknula je Anamarija Matić-Kardoš iz Upravnog odjela za gospodarstvo i fondove EU grada Osijeka.

Pomno se biraju riječi, vježba krasopis, a za markice se brinu vilenjaci kako bi dobre želje iz Osijeka stigle na svoje odredište. Sve što je potrebno je znati točnu adresu.

Tu dolazi do problema. Sve je manje onih koji znaju ulicu i broj obitelji i prijatelja. 

- Pamtim zato jer mi je to i obitelj, znam jednostavno sve adrese napamet, rekla je Nika.

- Pa neke zapamtim, a neke recimo odem na Google Maps pa onda tražim, znam otprilike, dodala je Marica.

Trend slanja čestitki u kontinuiranom padu


Neki, poput Jasmine, od tradicije ne odustaju.

- Pa stricu u Ameriku, kćeri u Njemačku i ovdje kumi, naglasila je.

Iako prosinac donosi četvrtinu prodaje, svežanj je sve manji. Zato Hrvatska pošta na sve načine pokušava očuvati ovaj oblik komunikacije.

- Trend slanja čestitki u kontinuiranom je padu posljednjih 20 godina upravo zbog pojave novih tehnologija. No to ne znači da nitko više ne šalje božićne čestitke i čestitke općenito, kazao je Nikola Baras, glasnogovornik Hrvatske pošte.

- Željeli smo zapravo promovirati te neke bazične vrijednosti, to je ono što je opipljivo, to je ono što će ljudima ostati u sjećanju, svaki poziv sms, realno se obriše, a ovo je ono lijepo što ostane, dodala je Matić-Kardoš.

Od slanja do primanja pismo može putovati danima, a kad stigne u željene ruke - provjereno mami osmijeh na lice. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!