Nakon što je novi prometni režim oko povijesne jezgre donio rezultate i smanjio gužve, grad Dubrovnik ide korak dalje i želi bolje urediti taksi prijevoz.
17.11.2025.
07:00
Autor: Vicko Dragojević/A.D.H./Regionalni dnevnik/HRT
Nakon što je novi prometni režim oko povijesne jezgre donio rezultate i smanjio gužve, grad Dubrovnik ide korak dalje i želi bolje urediti taksi prijevoz.
Resornom ministarstvu predlažu izmjene Zakona koje će definirati tko smije prevoziti putnike i istovremeno osigurati kvalitetniju uslugu za sve građane i posjetitelje.
- Imamo 68 kamera s kojima pokrivamo cijeli grad. Uglavnom su kamere podijeljene po dijelovima grada, pojašnjava Haris Zelentrović, voditelj odsjeka za sigurnost i razvoj Pametnog grada, grad Dubrovnik.
Najvažnije kamere su na ulazu u Zonu posebnog režima, prema zidinama.
I čini se, urodile su plodom.
- Smanjila se velika količina vozila ulaska u grad. Od početka Zone, ušlo je oko milijun i 600 tisuća vozila, što je za 250 tisuća vozila manje nego što je bilo lani. Za dionicu iz jednog djela grada do drugoga prije se vozilo nekih 40-ak minuta, a sada se ta ista dionica pređe u nekih 15 minuta, kaže Haris Zelentrović, voditelj odsjeka za sigurnost i razvoj Pametnog grada, grad Dubrovnik.
Izmjene idu dalje. Dubrovački gradonačelnik poslao je nadležnom ministarstvu prijedlog izmjena Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, s naglaskom na taksi vozila.
- Jedno taksi vozilo i jedan vozač, odnosno jedna licenca, i jedno registrirano autotaksi vozilo s registarskom oznakom TX. Razlog tome jer smo i ove godine svjedočili činjenici da brojni, ne mogu čak reći ni gospodarski subjekti jer imamo i fizičkih osoba koje vrše prijevoz putem platformi ili Ubera ili Bolta, nemaju nikakve dozvole, kaže Mato Franković, dubrovački gradonačelnik.
Pretpostavke su da u Dubrovniku vozi oko 2000 taksija, a prometna studija pokazala je da je oko povijesne jezgre dovoljno njih 700.
Taksisti s kojima je razgovarala ekipa HTV-a podržavaju prijedlog, ali na jednom inzistiraju.
- Ako je država, Republika Hrvatska, ta koja je odredila uvjete, opremu i izgled vozila kojim se obavlja autotaksi prijevoz, nikakvog razloga nema da ona bude ta koja će odrediti cijene usluga, ističe Božo Miletić, predstavnik udruge taksista Lider.
Sve ovo trebalo bi na snagu stupiti do početka iduće turističke sezone.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora