Samo jedno od desetero djece u Hrvatskoj ima dobro razvijenu motoriku, a nova istraživanja pokazuju i pad koncentracije među učenicima. Na taj alarmantni podatak odgovaraju učitelji tehničke kulture u Varaždinu i okolici – vraćaju djecu osnovama: radu rukama, alatima i kreativnom izražavanju.
– Ono što djeci danas najviše nedostaje su motoričke vještine, a posebno rukovanje. Djeca više ne znaju pravilno držati ni olovku, upozorava Darko Tomašek iz Društva pedagoga tehničke kulture Varaždin.
Natjecanje: kreativnost, preciznost i timski rad
U želji da se to promijeni, organizirano je školsko natjecanje u modelarstvu. Deset ekipa, većinom djevojčice, imalo je tri sata da izrade ljuljačku – jednostavnu na prvi pogled, ali zahtjevnu u izvedbi.
Učiteljica tehničke kulture
Nataša Stančin ističe da djeca dobro prihvaćaju tehničke aktivnosti: – Možda im tehničko crtanje ide nešto teže, ali modelarstvo zaista vole.
– Kad sam vidjela što moramo raditi, nisam se prestrašila. Godinama to radim pa nije teško. Najdraži su mi modeli koji nemaju puno zavijutaka, rekla je
Mia Sklepić, učenica osmog razreda.
Tomašek je potvrdio da, iako model djeluje jednostavno, zadatak zahtijeva znanje i vještinu. – Ima dosta zavijutaka, a djeca u tri sata moraju pokazati što znaju.
Poruka vršnjacima: "Trebate samo početi"
Učenica
Mateja Zeljko poručila je vršnjacima: "Trebate samo započeti. Ovo je stvarno lijepo, napravimo nešto korisno i isplati se biti dio ovoga".
Stančin dodaje da djecu podučavaju u opuštenoj atmosferi, kroz praktičan rad – zbog čega mnogima tehnički postaje jedan od najdražih školskih predmeta.
Natjecanje organizira Hrvatska zajednica tehničke kulture, a najbolji mladi modelari uskoro će svoje vještine pokazati i na državnom prvenstvu u Vukovaru.