Najveća kvizaška zajednica u Hrvatskoj

30.01.2025.

15:44

Autor: V.M./Dobro jutro, Hrvatska/HRT

"Urbana kviz priča" najveća kvizaška zajednica u Hrvatskoj. Svakog tjedna okupljaju mnoštvo ekipa na više od 85 lokacija diljem Lijepe naše, ali i izvan nje. Trenutačno organiziraju kvizove i u BiH, a planiraju i buduća širenja.

"Urbana kviz priča" krenula je  2019. godine kada su dva kvizaška entuzijasta odlučila organizirati svoj prvi pub kviz. Ime je nastalo po kafiću Urban koji se nalazi na zagrebačkim Sveticama, a pokrenuli su je kvizaški entuzijasti Mislav Ivanković i Andrej Tomić.

- Kao studenti smo krenuli to raditi. Trebao nam je neki dodatni novac za menzu. Tako je krenulo, bilo je ljudima zabavno i nekako smo uspjeli popularizirati te kvizove i na kraju dan danas, nakon 7 godina i dalje radimo kvizove, rekao je Mislav na početku gostovanja i emisiji Dobro jutro, Hrvatska.

Okupljaju kvizaše svih generacija:

-  Mislim da ne postoje veći grad ili manji grad u Hrvatskoj gdkje ne radimo kvizove. U ovom trenutku smo na nekih 80-ak lokacija. To može biti i dvije, tri lokacije u jednom gradu. Što se tiče voditelja koji nam vode te kvizove, tu je, u principu, granica od 20 do 60 godina. Više su naravno mlađi ljudi javljaju jer njima je to interesantnije voditi, ali imamo i nešto starije ljude, objašnjava Andrej.

Andrej Tomić i Mislav Ivanković

Andrej Tomić i Mislav Ivanković

Foto: Dobro jutro, Hrvatska / HRT

U timu je s Mislavom i Andrijom desetak ljudi i oni sastavljaju i distribuiraju kvizove diljem Hrvatske:

- Radimo četiri do pet kvizova tjedno. Pokušavamo ih prilagoditi lokacijama. Na primjer, ako radimo u Hercegovini, onda pokušavamo ubaciti neka pitanja koja su vezana za taj kraj. Ako radite u Vukovaru, onda će biti jedno ili dva pitanja vezana za taj grad. Voditelji super rade u svojim gradovima, a mi radimo sve - od marketinga, sponzorstva pa do pitanja. Na tjednoj bazi se zabavljamo s njima, napominje Mislav.

Andrej je dosad sastavio više od 10 tisuća pitanja, a kako nastaju ta pitanja?

- Moraš istraživati uvijek, mi automatski moramo i prilagođavati kvizove na tjednoj bazi, ovisno o aktualnostima, ali moraš uvijek istraživati jer ne znamo mi sve podatke, nismo lovci iz Potjere, kaže Mislav.

220 ekipa na finalu lige


Pobjedničke ekipe osvajaju i lijepe nagrade.

- Naša cijela organizacija je osmišljena tako da igramo u jednu veliku ligu koja je trajala prvi dio sezone, od 9. do 12. mjeseca. I onda se veliki broj ekipa, konkretno njih 220, to je nekih 1200 ljudi, okupio na velikom finalu u Zagrebu, to je bilo u prosincu na Velesajmu. Pobjednička ekipa je osvojila putovanja u Tajland. I to je bila ekipa iz Slavonskog Broda. Dečki su otputovali, i još nisu doputovali do Tajlanda. Tako da smo im rekli da nam pošalju slike pa kad budu, objavit ćemo ih na našim društvenim mrežama, kaže Andrej.

Kvizove rade u raznim kategorijama:

- Organiziramo mnoštvo tematskih kvizova - od sitcoma, kao što su "Prijatelji" ili "The Office", filmskih serijala, "Harry Potter" ili "Lord of the rings". Imamo naravno i sportske, te zasebno NBA i nogometni kviz. U principu, imamo široku ponudu, no opet težimo tome da kafići popune kapacitet, da ima zainteresiranosti, da su vlasnici, voditelji te u konačnici mi sami zadovoljni, kažu momci.

Dodaju i da su im jednim dijelom inspiracija HRT-ovi kvizovi Potjera, Superpotjera, Tko želi biti milijunaš?

- Uvijek je lijepo pogledati dobru kvizašku emisiju, a posebno kad ljudi osvoje nešto. Mi na neki način, upravo taj kvizaški svijet želimo približiti ljudima, vjerujemo da su se i neki nakon uspješnih epizoda na pub kvizovi odlučili i prijaviti na neke od emisija. Ali generalno, svatko voli pogledat, a rijetki će se prijaviti i zato postojimo mi, odnosno pub kvizovi, dodaju.

Smatraju da smo kao nacija puni općeg znanja, a to sve kreće od ranijeg školovanja.

- Školski sustav zaista je jak na području država bivše Jugoslavije kada se usporedi s nekim dijelovima Europe, a posebno Amerike. Kolegica je baš pričala kako je bila u Americi na pub kvizu koji se generalno sastoji od pitanja koji su vezani samo za SAD, rijetko se čulo pitanje recimo iz svjetske geografije, a ako se i spomenulo, bila su prelagana. No to je jedan od primjera, ne mora značiti da je tako svugdje, komentiraju.

Uz širenje po regionalnoj sceni, momci su se počeli baviti i 'team buildingom' jer im se kvizovi čine kao dobar način da se unutar tvrtke ljudi povežu i zabave te da nije uvijek sve oko posla.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!