11:05 / 09.02.2021.

Autor: Studio 4/HRT/D.D.

Sigurnost online kupnje i poslovanja

Sigurnost online kupnje

Sigurnost online kupnje

Foto: Studio 4 / HRT

"Pandemija se pokazala kao najbolji saveznik digitalizaciji i rastu online poslovanja, dio korisnika je, i kada si mjere popustile, nastavio kupovati online", kaže informatički stručnjak Marko Gulan, i priča o prednostima i manama online kupnje.

U Europi od ljudi koji se služe internetom, polovica kupuje online. U Hrvatskoj ih je 27 posto. Razina sigurnosti novčanih transakcija je i dalje pitanje koje muči Hrvatske online kupce.

- Trend rasta online kupnje bio je izražen i prije dolaska covid krize. Kriza se pokazala kao najbolji saveznik digitalizaciji i rastu online poslovanja i online kupnje. Dio korisnika je, i kada si mjere popustile, nastavio kupovati online. Imamo 30 posto više online transakcija nego prije pandemije, kaže Marko Gulan, informatički stručnjak.

Kaže kako je nekad bolje ne naručiti robu, nego ju kupiti jeftino i baciti.

- Mane online kupnje je što online shopovi i dalje ne mogu predočiti kupcima kakav je proizvod u stvarnosti. Postoje različite vrste mjerenja veličine odjeće. U Kini možete kupiti majicu veličine 3XL kojoj je inače raspon u ramenu 101 cm, a kada dobijete majicu ona ima 92 cm. Kada se radi o lokalnim trgovinama povratak je moguć, ali povratak u Kinu se ne isplati, objašnjava Gulan.

- Na ovom dijelu Balkana ljudi su i dalje vjerni tradicionalnom načinu plaćanja, plaćanju pouzećem. To je jedan negativni trend koji povezan sa sigurnošću na internetu, kaže Gulan.

Dodaje kako se korisnici libe dati svoje informacije na webu, ali određeni dio informacija je potreban upravo radi njihove zaštite i autentifikacije njihovih računa.

- Ako ne zaštitimo sami sebe, ni jedna tehnologija nam ne može pomoći. Treba koristiti sigurne lozinke i ne koristiti ih za više različitih servisa, savjetuje Marko Gulan.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!