13:53 / 07.02.2021.

Autor: HRT/Hina/D.D.

Google: umjesto 'kolačića' stiže FLoC

Google mijenja način prikupljanja podataka

Google mijenja način prikupljanja podataka

Foto: Ilustracija / Pixabay

Google polako napušta korištenje "kolačića" za praćenje korisnika koji omogućuju slanje personaliziranih oglasa, ali svejedno je izazvao veliko negodovanje zagovornika prava na zaštitu privatnosti, piše u nedjelju AFP.

Kolačići su uvijek bili glavni način za većinu oglašivača da prikupe osobne podatke korisnika neizravno putem preglednika ili web stranice kojoj korisnik pristupa. 


Uključuju podatke posjećene stranice, vrijeme provedeno u pregledavanju web stranica ili postavkama preglednika tijekom generiranja jedinstvenog identifikatora. U nekim slučajevima ovaj kolačić također prikuplja IP adresu.


Prošli mjesec je Google predstavio rezultate testiranja alternativne inačice uvriježene prakse praćenja korisnika, tvrdeći da istodobno oglašivačima omogućuje slanje relevantnih poruka te učinkovitije štiti privatnost.


Google planira krajem ove godine ukinuti uobičajeni način na koji tvrtke prate korisnike interneta te sa svojim preglednikom Chrome započeti testiranje FLoCa kod oglašivača.

 

- Taj pristup učinkovito skriva pojedince u gomili te povijest pretraživanja pojedinca na pregledniku ostaje privatna, objasnila je produkt menadžerica u Googlu Chetna Bindra predstavljajući sustav Federated Learning of Cohorts (FLoC).


U osnovi, FLoC bi ljude smjestio u grupe na temelju sličnih obrazaca pregledavanja, što znači da bi se za ciljanje koristili samo "kohortni", a ne i pojedinačni ID-ovi korisnika. Povijest pregledavanja i unosi algoritma ostali bi u pregledniku, a preglednik bi razotkrio samo "kohortu" koja sadržava tisuće ljudi.


- Rezultati pokazuju da kada je riječ o publici sa sličnim interesima, FLoC može biti učinkovita zamjena za kolačiće treće strane, dodala je Bindra.


- Oglašavanje je ključno kako bismo web ostavili otvoren za svakoga, no sam ekosustav weba je u opasnosti ako prakse zaštite privatnosti ne drže korak s očekivanjima, poručila je produkt menadžerica.


Zbog rastuće bojazni od kolačića za praćenje i sve veće potpore regulaciji interneta vezano uz zaštitu privatnosti, poput uvođenja Opće uredba o zaštiti podataka (GDPR) u Europskoj uniji, taj internetski div želi pronaći način kako učinkovito ciljati oglase, a da pritom ne zna previše o pojedincima koji se služe internetom.


Prema Googleu, testovi pokazuju da FLoC tehnologija ciljanog oglašavanja djeluje. Oglašivači, pak, mogu očekivati da će ostvariti najmanje 95% stope konverzije za svaki dolar potrošen na oglašavanje u usporedbi s oglašavanjem na temelju kolačića.


Tehnolog Bennet Cyphers iz tvrtke Electronic Frontier Foundation neke kolačiće smatra veoma "opakim" kada je riječ o privatnosti.


- Što se tiče privatnosti, kolačići treće strane su noćna mora. Oglašivači ne moraju znati što je netko ikada učinio da bi mu poslali oglas, rekao je Cyphers.


Safari i Firefox već su odustali od korištenja kolačića treće strane, no Chrome, kao najpopularniji preglednik, za sada ih i dalje koristi. Prema podacima StatCountera za prošlu godinu, Chrome čini 63 posto globalnog tržišta preglednika.


Cyphers ne ulaže velike nade ni u FLoC, dapače, tvrdi da bi se problemi s privatnošću mogli dodatno pogoršati. Novi sustav mogao bi kreirati cijele "kohorte" ljudi sa sličnim interesima, pokupiti sve što ste ikada napravili u svom pregledniku i zatim vas etiketirati, objašnjava Cyphers.


- Oglašivači će dekodirati što te etikete znače, zaključio je, dodajući kako očekuje da će oglašivači lako utvrditi koje etikete uključuju određene dobne, spolne ili rasne skupine te koji su ljudi skloniji ekstremnim političkim stajalištima.


Koalicija tvrtki Marketers for an Open Web pokreće kampanju protiv ideje Googlea o "kohortama" i tvrdi da su prijedlozi Googlea loši za vlasnike neovisnih medija, neovisnu tehnologiju oglašavanja i same oglašivače.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!