Neugodan incident dogodio se prije nekoliko dana u jednoj zagrebačkoj školi nakon što je učenik viših razreda donio plinski pištolj i pod odmorom ga pokazivao drugim učenicima.
25.10.2025.
19:26
Autor: Irena Košar/A.D.H./Dnevnik/HRT
Neugodan incident dogodio se prije nekoliko dana u jednoj zagrebačkoj školi nakon što je učenik viših razreda donio plinski pištolj i pod odmorom ga pokazivao drugim učenicima.
Navodno je riječ o izazovu s jedne digitalne platforme. A ovaj nemili događaj još jednom je pokazao kakve posljedice mogu imati izazovi koji se putem društvenih mreža sve više šire među djecom i mladima.
Sve se dogodilo tijekom odmora.
Učenik viših razreda drugim učenicima pokazivao je plinski pištolj koji je donio od kuće.
Sve potvrđuje i ravnatelj škole.
- Oduzeli smo taj plinski pištolj, kontaktirali s policijom, policija je vrlo brzo bila tamo. Napravili smo sve potrebne procedure toga dana, a i nastavili smo idući dan. Puno smo razgovarali s učenicima, puno smo razgovarali s roditeljima, i međusobno, govori Mario Keča, ravnatelj OŠ Ksavera Šandora Gjalskog, Zagreb.
Dječak je odmah udaljen s nastave, a u školu je pozvana njegova majka.
O incidentu se oglasila i policija.
- Nakon provedenog kriminalističkog istraživanja protiv maloljetnika bit će podnesen optužni prijedlog redovitim putem zbog počinjenog prekršaja iz Zakona o nabavi i posjedovanju oružja građana uz obavijest nadležnom područnom uredu Hrvatskog zavoda za socijalni rad, stoji u priopćenju Policijske uprave zagrebačke.
Navodno je riječ o izazovu s društvenih mreža u kojem se potiče djecu da donesu najčudniju stvar u školu i pritom snimaju reakcije svojih prijatelja.
A izazovi na društvenim mrežama sve su opasniji i okrutniji.
Osim što u njima sudjeluju, djeca ih snimaju, objavljuju i tako šire.
- Djeca i mladi ne razumiju i nemaju svijest o težini tih posljedica, nego se u njih upuštaju ponajprije zbog svoje potrebe za osjećajem pripadnosti, za osjećajem prihvaćenosti među vršnjačkom skupinom, govori Tea Čičić, socijalna radnica, Centar za sigurniji internet.
- U tim je izazovima primamljivo da će se oni istaknuti najviše od svoje generacije, da će biti lideri, da će biti influenceri, da će im se sredina diviti. Taj problem dolazi od nedostatka pažnje ondje gdje bi je trebali imati, kaže Marko Gulan, stručnjak za kibernetiku.
I to je tek jedna od zamki izazova na društvenim mrežama - ističu stručnjaci.
- U današnje vrijeme puno veći utjecaj na mlade imaju njihovi vršnjaci, društvene mreže i internet. Ako tu nema stručne osobe ili roditelja kao ključne uloge, učenici, nažalost, preuzimaju rizična ponašanja, ističe Tjaša Juraković Antolić, pedagoginja, OŠ Središće, Zagreb.
Da bi se to izbjeglo, upozoravaju stručnjaci, s djecom je nužno što češće razgovarati o digitalnom svijetu.
- Važno je na početku pristupiti dosta otvoreno, transparentno, jasno objasniti djetetu što je to točno što nas brine, ali i pitati dijete što je to ono što ono voli na tim društvenim mrežama, govori Tea Čičić, socijalna radnica, Centar za sigurniji internet.
- Veliki problem je ta liberalizacija u kojoj se zapravo djeci daje ta sloboda, djeca će to bolje od nas. Djeca možda hoće bolje tehnologiju poznati, ali neće bolje od nas razumjeti što je problem i što je opasnost za njih, kaže Marko Gulan, stručnjak za kibernetiku.
Kojih je sve više kada su pitanju izazovi na društvenim mrežama.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora