U Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu u režiji Nenni Delmestre praizveden je dramski tekst Marine Vujčić "Plodna voda", koji polemizira poziciju žene u suvremenim društvima opterećenim konzervativnim natalitetnim politikama i vjerskim pritiscima.
09.12.2022.
Zadnja izmjena 23:02
Autor: Mirna Farkaš Salamon/Dnevnik/HRT/R.S./Hina
U Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu u režiji Nenni Delmestre praizveden je dramski tekst Marine Vujčić "Plodna voda", koji polemizira poziciju žene u suvremenim društvima opterećenim konzervativnim natalitetnim politikama i vjerskim pritiscima.
Drama "Plodna voda" bavi se temom majčinstva kroz likove nekoliko arhetipova žena, uvezujući njihove paralelne priče u širu kritiku konzervativnog svjetonazora koji žene uporno podređuje izmišljenim potrebama nacije i vjere.
U poluilegalnoj klinici za očuvanje trudnoće susreću se osobe različitih želja i razmišljanja, istina nije uvijek jednoznačna, a razumijevanje ne postoji. U "Plodnoj vodi" isprepleću se tri, naizgled nepovezive priče.
- Te tri priče se povezuju, povezuju u toj našoj močvari u tom nekom distopijskom okružju koje je naravno istovremeno i metaforičko, a istovremeno i realno, a zapravo sve je istinito i sve je lažno, sve je realno i sve je izmaštano, za HRT Dnevnik rekla je Nenni Delmestre, redateljica.
Svaka žena nosi svoju priču, a muški likovi različito reagiraju na probleme. Flora je u lošem braku, ali i u visokoj trudnoći. Nora ne želi imati dijete jer smatra da bi joj to poremetilo život.
- Na tom svom putu ona kristalizira kroz predstavu, sve ono što želi i što ne želi, i zapravo se cijelo vrijeme bori za svoje pravo na slobodu, za svoje pravo na izbor, kazala je Jadranka Đokić, "Nora".
- Ona želi slobodu, ja želim zadržati dijete i pokušavamo nekako da se dogovorimo, međutim do dogovora teško dolazi, istaknuo je Igor Kovač, "Bruno".
Evi život bez djeteta nema smisla pa pokušava svoju želju ostvariti na neuobičajen način.
- Nije svjesna zapravo koliko stvari tu može poći po krivu i što je ona to zapravo bolesno zamislila u svojoj glavi, ludo, istaknula je Ana Begić Tahiri, "Eva".
- On je pokušava prvo razumjeti, a kasnije onda razuvjeriti i objasniti sebe, rekao je Luka Dragić, "Toma".
Poigravajući se žanrovima, od parodije do ozbiljne drame s tragičnim završetkom, "Plodna voda" u zagrebačkom HNK postavlja važna pitanja suvremenog društva o braku, partnerstvu i djeci, ne nudeći gotove odgovore, nego promišljanje.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora