Marenda kao prepoznatljiv proizvod Šibensko-kninske županije

25.04.2024.

07:00

Autor: Barbara Štrkalj/N.J./Regionalni dnevnik/HRT

'"Taste like...marenda" novi je projekt Turističke zajednice Šibensko-kninske županije. Marenda - kultni obrok u Dalmaciji jedna je od glavnih asocijacija na tamošnji način života pa ju i na šibenskom području žele brendirati kao prepoznatljiv dio tamošnje turističke ponude.

Marenda - jelo koje je stoljećima u Dalmaciji sve okupljalo oko stola nakon teškog fizičkog rada, uskoro bi, nadaju se ovdašnji turistički djelatnici, mogla postati jedan od značajnih turističkih proizvoda Šibensko-kninske županije.

- Vidimo gastronomiju uz prirodne ljepote i kulturu kao nekako, naš osnovni resurs. Kao najbolji način da smanjimo sezonalnost naše turističke ponude, kazao je Krešimir Šakić, direktor TZ Šibensko-kninske županije.

Vraćanje je to korijenima i tradicionalnim okusima.

- Svi znamo što nam znači u Šibeniku, znači jednostavno jedan obrok koji je praktički bio nezaobilazan, a ja se nadam da ćemo ga s ovim projektom dignuti na jednu višu razinu, rekao je Dino Karađole, direktor TZ Šibenik.

 Iako je stoljećima utkana u Dalmaciju, važnost marende u ovom ubrzanom načinu života polako kopni. To se nastoji promijeniti putem šest gastrodogađaja - svako će mjesto prikazati izvornu kuhinju i običaje.

-  Bio je običaj da žene u košaricama spremaju marende za brodograditelje. U 10 i 30 sati bi točno zazvonilo zvono iz škvera i onda ste mogli vidjeti žene kako nose te marende, ispričala je Ana Mijat, direktorica TZ Betina.

Nadaju se prenijeti tradiciju i na nove generacije.

- Ono na što smo mi najponosniji što će biti radionica za djecu koja neće biti samo da postoji radionica za djecu, nego ćemo uistinu djeci pokazivati kako se to nešto radi, kako se to nešto kuha, ali da sve bude kroz nekakvu igru, pojasnio je Ivan Ramljak, direktori TZ Rogoznica.

- Intencija je da se brend marenda učini prepoznatljivim i aktraktivnim kako našem lokalnom stanovništvu, tako i stranim posjetiteljima, rekla je Anamarija Petani Čvrljak, partnerica na projektu.

Manifestacija će početi prvog svibanjskog vikenda u Šibeniku. Nakon toga marendavat će se u Rogoznici, Kistanjama, Kninu, Vodicama i Betini.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!