Iako je proglašen kraj epidemije COVID-a, zatvaranje javnih ustanova i izbjegavanje socijalnih kontakata ostavilo je traga u svim područjima života pa tako i gospodarskim. Nakon pandemijskih godina i potresa, dvije dizajnerice i krojačice vjenčanica iz Zagreba kažu, sve je to bacilo industriju vjenčanja na koljena. Uz poticaje za samozapošljavanje ponovno su stale na noge - pokrenule su obrt i napokon žive svoje snove.
Bogato je iskustvo iza njih i raduju se novim poduzetničkim pothvatima te kažu, razmišljaju pozitivno. Od 120 tisuća kuna poticaja kupile su materijale i opremu, sašile prvu kolekciju od 30 vjenčanica, krenule u novom, boljem smjeru.
- S obzirom na to da nas dvije obje radimo cjelokupan posao od dizajna , krojenja , šivanja, same prodaje i preporuke i rada s mladenkama u izravnom smo kontaktu , nema posrednika , nas dvije se lakše prilagođavamo i tržištu i svim izazovima, kaže Antonela Medić, suvlasnica salona vjenčanica.
Ističe da svakoj mladenki pristupaju zasebno.
- Svaki naš dogovor je individualan, svima pristupamo individualno, to si možemo u ovakvom obujmu poslovanja priuštiti, rekla je Medić.
Baš kao i sve djevojčice, tako je i Marija, buduća mladenka, sanjala da će jednoga dana obući dugu lijepu bijelu haljinu - uskoro će se to i dogoditi. Kaže, internet obiluje krojevima, modelima, fotografijama, u glavi su joj brojne ideje, no teško se u svemu snaći.
- Promijenili smo neke dijelove koji mi se ne sviđaju i došli smo do rezultata koji je meni savršen. Ta priprema dugo traje a brzo prođe, ja tražim haljinu onu koju nitko nema i onda mi je i uvijek bio problem zamisliti ili naći neku koja je rijetka, ali sam je ovdje našla, kaže Marija.
Posebnim tehnikama šivanja jednu vjenčanicu mogu sašiti u jednome danu, a pronašle su i svoju nišu u ovoj industriji koju mladenke posebno cijene, a to je udobnost, kako bi nesputano mogle uživati u svojem najljepšem danu.
- Nema više one tradicije presvlačenja nakon ponoći i zato odabiru haljinu koja je udobna da bi mogle u njoj izdržati do sljedećeg jutra, istovremeno naravno da zadovoljava onda sve ostale kriterije, da je jako lijepa , da joj dobro stoji, da je u njoj fotogenična da ima onaj vau efekt, objašnjava Spomenka Prugovečki, suvlasnica salona vjenčanica.
Bilo da je riječ o krinolinama, izazovnijim ili konzervativnijim krojevima, više ili manje kičastima, o vjenčanicama znaju sve. Mladenkama su na pomoći kako bi im ublažile pred-udajni stres, a u svoj poslovni uspjeh nimalo ne sumnjaju.