Tijekom visokih temperatura svakako trebamo pozorno birati i namirnice - što i nije baš lako zbog cijena. Posljednjih mjeseci one rastu i u trgovinama i na tržnicama. Na pulskoj tržnici HRT-ova ekipa provjerila je je li inflacija promijenila navike i odnos prema sezonskim proizvodima, što kažu prodavači, a što kupci.
Miris svježih rajčica, lubenica i breskvi u zraku, a redovi pred štandovima govore jedno - zelene tržnice i dalje su omiljeno mjesto kupovine. No, tko najviše kupuje i kako inflacija utječe na novčanike kupaca?
- Kupuju domaći, kome treba, ali stranci kupuju malo, rekla je prodavačica na zelenoj tržnici Danica Peruško.
Dok stranci šeću i fotografiraju, domaći važu, planiraju i sve češće gledaju u cijene - jer inflacija nije zaobišla ni tržnice.
- Previše su, stvarno su previše podigli sve cijene, rekao je jedan prolaznik.
Inflacija, odnosno opći rast cijena u Hrvatskoj, zadnjih godina posebno pogađa prehrambeni sektor.
- Primanja su ostala ista, a sve je tri četiri puta poskupilo, tako da ja ne znam kako uopće kupuju, ispričala je prodavačica na zelenoj tržnici Ivanka Udošić.
Kupovnu moć na tržnici i dalje najviše nose domaći, unatoč izazovima koje inflacija svakodnevno postavlja pred njih. Turisti će, kažu prodavači, uvijek uzeti nešto - radi doživljaja.
- U usporedbi s Njemačkom odakle i dolazimo, ovdje nije skupo. Najčešće kupujemo voće, lubenicu, komentirao je gost iz Njemačke.
- Mislim da nije skupo, jeftino je i jako ukusno. Kupile smo marelice, dodala je gošća iz Koreje.
Između štandova i sezonskih delicija, tržnica ostaje mjesto susreta - tradicije, realnosti i svakodnevne borbe s cijenama koje ne prestaju rasti.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!