Razvoj vinskog turizma kao jednog od ključnih oblika turizma u kontinentalnoj Hrvatskoj bila je tema okruglog stola održanog u Erdutu. Sudionici su istaknuli da se suočavaju s brojnim izazovima – od nedovoljne popunjenosti vinskog turizma do potrebe za boljim uređenjem destinacija.
Direktorica Erdutskih vinograda Dunja Vukmirović upozorila je da još nemaju zadovoljavajuću popunjenost, a da je dodatni problem uređenje destinacije.
Tomislav Panenić, direktor Graševine Croatica, naglasio je kako postoje teškoće već kod prijava za sredstva kojima bi se obnavljale kušaonice i smještajni objekti u vinarijama.
– Razvoj javne infrastrukture za vinski turizam je prioritet. Ne govorimo samo o fizičkoj infrastrukturi nego i o kvalitetnoj usluzi javnog sustava. Potrebno je i ulagati u infrastrukturu na samim vinarijama te učinkovito promovirati destinacije kako bi privukle posjetitelje, rekao je Panenić.
Vinskom turizmu trebaju i smještajni kapaciteti
Iako vinski turizam privlači sve više domaćih i stranih gostiju, još uvijek je riječ o turizmu s manjim brojem dana boravka.
– Nije dovoljno imati samo proizvod, bilo da je riječ o vinu ili drugom autohtonom proizvodu. Cijelo društvo na ovom području mora raditi na povećanju imidža naše regije, istaknuo je
Darko Barjaktarević, zamjenik predsjednika TZ-a Erdut.
Općina Erdut kontinuirano radi na jačanju turističke ponude, a smještajni kapaciteti povećani su za 10 posto te sada raspolažu s 248 ležajeva.
– Povećanje smještajnih kapaciteta rezultat je projekata Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice za stimulaciju razvoja turizma u kontinentalnoj Hrvatskoj – dodao je Barjaktarević.
Recept za uspjeh: domaće vrijednosti
Zaključak okruglog stola bio je jasan: ključ uspjeha vinskog turizma je njegovanje autentičnosti.
– Ako predstavljamo sebe, Slavoniju, moramo biti pravi Slavonci. Osnovno je ponuditi gastronomiju, baštinu i ljude koji tu baštinu žive. Ako to imamo, imamo sve – poručili su organizatori.
Iskustva pokazuju da gdje god se ponude slavonska hrana, piće i glazba – ondje posjećenost nikad ne izostaje.