Predsezona na šibenskom području izvrsno je počela. Ponuda se nastoji obogatiti različitim manifestacijama - jedna od njih su i Dani otvorenih kušaonica. A vinske ture iz godine u godinu imaju sve više poklonika.
27.04.2024.
19:43
Autor: Ivona Ramadža Čolić/N.J./Dnevnik/HRT
Predsezona na šibenskom području izvrsno je počela. Ponuda se nastoji obogatiti različitim manifestacijama - jedna od njih su i Dani otvorenih kušaonica. A vinske ture iz godine u godinu imaju sve više poklonika.
Istraživati okuse šibenskog i kninskog kraja u sklopu Dana otvorenih kušonica turisti mogu danas i sutra. Gosti kažu da upijaju okuse i mirise s guštom, a osim vina na ovom mjestu servira im se priča o vinarstvu, izvijestila je za središnji HTV-ov Dnevnik novinarka Ivona Ramadža Čolić.
Predsezonski gosti tematske ture vole i traže, te se ovako predstavlja, promiče i čuva lokalna eno-baština.
- Vinska ponuda naše regije jako je bogata autohtonim vrhunskim sortama vina koji svoju kvalitetu dokazuju na svjetskim natjecanjima, a i ovim kušonicama koji su svakom predivnu ponudu nude svojim posjetiteljima. Naša zadaća je da sve te vinske točke u Županiji objedinimo u jednu ponudu, u tematske rute, i tako na taj način ih približimo, učinimo dostupnijima svakom gostu koji posjeti ovu regiju, i time upišemo našu županiju na svjetsku, odnosno eno-gastro kartu Republike Hrvatske, ali i šire, kazala je Ivana Lušić, TZ Šibensko-kninske županije.
Šibensko-kninska vinogorja dobro su znana od obale i otoka do unutrašnjosti pregršt j gastro-delicija. Novi proizvod koji će se promovirati je marenda.
- Pokrenuli smo projekt promocije marende, jer marenda nije bila samo obrok u ovim krajevima, općenito u Dalmaciji, tako i kod nas. Marenda je bila način života, odmor od teškog rada, druženje s prijateljima, pjesma, spiza, vino, općenito živjelo se za taj trenutak marende. Mi smo pokrenuli projekte, počevši od svibnja, svakog prvog vikenda u mjesecu, u različitim destinacijama, prezentirat ćemo gostima kako se marenda konzumirala u prethodnim vremenima, kako su naši preci konzumirali i na taj način ćemo, nadamo se, sačuvati od zaborava, rekla je Lušić.
Ovakvi proizvodi obogaćuju turističku ponudu u razdoblju presezone i posezone.
- Ne možemo reći da su samo i isključivo oni ti koji pridonose, pridonose i ostale aktivnosti koje radimo i mi i ostali turistički dionici i zasigurno ova županija ima sve predispozicije da živi cijelogodišnji turizam. A što se tiče brojki, Županiju je u prva četiri mjeseca posjetila 50 tisuća gostiju, od toga je polovica samo u travnju i veselimo se ovoj turističkoj sezoni, zaključila je Ivana Lušić, TZ Šibensko-kninske županije.
I enogastro ponuda promiče destinaciju. Dobar glas šibensko-kninsko tekuće blago bije odavno.
- Da, mislim da imamo jako dobra vina, kazala je Nikolina, gošća iz Zagreba.
Nektar truda i muke okusiti se može u 12 vinarija diljem županije.
- Ovdje nam rastu Babić i Plavina dio vinograda. Ostatak je internacionalne sorte - Cabernet, Merlot i Syrah, pojasnio je sommelier Xaver Martinjak.
Turisti danas traže doživljaj! Stižu u Šibenik sa svih strana svijeta. A turistički promet izvan špice sezone raste. Grad tvrđava "Turizam 365 " može razvijati.
- Gledajući kumulativno prva praktički četiri mjeseca, tu negdje imamo povećanje od dvadesetak posto u dolascima i noćenjima. Radi se praktički o 10 tisuća noćenja više. I skoro 4 do 5 tisuća ljudi, dolazaka više, što je izuzetno dobro, otkrio je Dino Karađole, direktor TZ-a grada Šibenika.
"Rano" ljetovanje biraju gosti koji gužvu ne vole. Vole istraživati mjesto koje posjećuju - znamenitosti, povijest, hranu, vino.
- Prvi sam put u Hrvatskoj, prvi put u Šibeniku i moram reći da ovako lijepo mjesto u životu nisam vidio, kazao je Robert, turist iz Poljske.
Hvale putnici gradski labirint uskih ulica i kamenih prolaza. Na vrhu popisa znamenitosti koje svakako treba vidjeti, svima je remek-djelo graditeljstva.
I ovo im je važna turistička točka. Kako bi otkrili posebnosti gradnje simbola vjere i jedinstva.
- Centar donosi priču o gradnji katedrale i utjecaju koji je imala na razvoj grada i ne samo u duhovnom smislu već i u kulturnom te ekonomskom, rekla je Antonia Milković iz Interpretacijskog centra katedrale sv. Jakova "Civitas Sacra".
Grad Šibenik njeguje imidž destinacije kulturnog turizma. Rezervacije pokazuju - uspješno! A gosti nam se rado bude u hotelima koji čuvaju povijesno naslijeđe.
- Od početka ožujka bilježimo izvrsnu popunjenost kapaciteta i primjećujemo veliki trend last minute rezervacija. Evo, na primjer, cijeli ovaj tjedan tražila se soba više. Mi smo bili popunjeni, otkrila je Tina Leskur Secilmis, voditeljica recepcije baštinskog hotela.
Najave za svibanj su odlične. Vodiči se naveliko "bukiraju". U šetnji gradom pripovijeda se o baštini i životu, a putnike baš to i zanima.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora