07:00 / 11.09.2021.

Autor: Igor Rotim/Regionalni dnevnik/P.F./HRT

Osječani žele spasiti stoljetne platane

Stabla platana

Stabla platana

Foto: Regionalni dnevnik / HRT

Grupa građana Osijeka na društvenim je mrežama organizirala potpisivanje peticije za očuvanje stoljetnih platana predviđenih za vađenje zbog izgradnje podvožnjaka ispod željezničke pruge na vrlo opterećenoj osječkoj prometnici. Iz grada poručuju da će spasiti svo drveće koje mogu, ali da je europski projekt u završnoj fazi nemoguće zaustaviti.

Zastoji na zapadnom ulazu u Osijek stvaraju se nekoliko puta dnevno. Suvremeni podvožnjak riješit će prometni problem, ali mjesta za stoljetne platane više nema.

- Ovakva velika stabla, sa sve 4 strane svijeta su zapravo barijera, upravo do ove sve prašine, svih mikroorganizama koji izazivaju alergije po gradu, na što se često ne misli i jednostavno one svojom masom, svojom krošnjom su nenadomjestive, smatra dr.med.vet. Kristinka Baglama, grupa građana "Patuljasta rapsodija".

Čak 15 platana, stisnutih između dvaju zaštićenih groblja se uklanja, dok će se 5 stabala ipak uspjeti sačuvati.

- U sklopu projekta predviđena sadnja 57 novih stabala, 30 stabala javora i 27 stabala kestena, od čega je 14 bijelih i 13 crvenih, istaknula je mr.sc. Ljiljana Belajdžić, pročelnica Odjela za graditeljstvo Grada Osijeka.

Dio nezadovoljnih građana tvrdi da je budući podvožnjak nepotrebno širok. Predlažu da se pješačka staza izgradi samo s jedne strane, kako bi se ostavio prostor drvoredu platana.

- Znamo da to jednostavno ne opravdava ni promet koji je na ovoj lokaciji, on je dominantno kolni, tu nema tolikog pješačkog i biciklističkog prometa u oba smjera da bi se toliko kopanja i koridora rezerviralo za obostrane pješačke i biciklističke staze, rekla je doc.dr.sc. Željka Jurković, Grupa građana "Patuljasta rapsodija".

- I cestovni promet, odvojene biciklističke staze, odvojene pješačke staze, na žalost drvored je sađen u neko drugo vrijeme kada je prometni koridor bio uži, nije se polagala infrastruktura, mi tamo imamo i kolektor i javnu rasvjetu i silu toga, navodi Belajdžić.

Je li podvožnjak predimenzioniran dokazat će tek razvoj grada Osijeka u budućnosti, ali korak unaprijed je i prihvaćanje različitih mišljenja vlastitih građana.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!