Branimir veliki i Branimir mali

Branimir veliki i Branimir mali - dva broda, dva života, jedna priča. Priča o genima utkanim u drvo i plovidbu naših predaka.

Brod je građen 1904., sad ima 114 godina, prije 35 sam ga kupio. Skoro je bio potopljen, i kompletno sam ga rekonstruirao, završio rekonstrukciju 1999. u brodogradilištu u Betini, na Murteru, priča Ivica Ukalović, vlasnika broda Branimir.

Branimir je dobio nedavno i malu kopiju. Brodograditelj Nikola Ćeprnja, kad ne gradi velike brodove, gradi male. Nakon condure, gajeta, leuta, na red je došao drveni jedrenjak. Radio sam već puno maketa, ali onda sam odlučio napraviti Branimira, jer je to naš najstariji brod, on to zaslužuje. Maketu sam radio skoro dvije godine, kaže Ćeprnja. A gradio ga je baš kao što gradi i veliki, pravi, baš kao i one koji plove. Maketa, koja je i više od makete, pravi brod u malom.

Veliki Branimir plovi dakako i dalje, duž rive, duž grada, pogled od mora na grad još je romantičniji.

Brod je nekada imao drugu namijenu. Po cijelom Jadranu je vozio pijesak, ovo su brodovi pravljeni za pijesak, kratkog gaza, sa ovakvom provom i krmom da bude što više pijeska ukrcano unutra, nije bilo motora, bila su jedra, objašnjava vlasnik broda. Kad su počeli motori, onda je ugrađen mali motor od 36  konja koji je pogonio ovaj brod, a sad ima 320 konja, dodaje.

Branimir, dvije priče, jedan brod, i ljubav kapetana i brodograditelja prema moru i jedrima naših predaka.