Ljubav prema poštanskim markama Dean je razvio još u ranoj dobi

29.11.2024.

07:00

Autor: Izidora Pongrac/V.M./Dobro jutro, Hrvatska/HRT

Ljubav prema poštanskim markama Dean Roksandić razvio je još u ranoj dobi, a nakon brojnih dizajniranih markica, odlučio je svoj rad predstaviti široj publici izložbom "Mali veliki svjetovi: 100 minijatura, 1 autor" koju do 4. prosinca možete razgledati u Galeriji Bernardo Bernardi na Pučkom otvorenom učilištu u Zagrebu.

- Mali svijet je jer vi se morate u njega uroniti. On je zaista mali svojim formatom. U njega se morate uroniti iz razloga što morate i vidjeti koja je to tema. Marka je uvedena zapravo kao potvrda plaćanja. To je osiguravalo da će vaše pismo biti zaista i dostavljeno. To je bio genijalan izum. Roland Hill ga je izmislio, i prva marka je bila Blackpenny, priča Dean Roksandić.

"Mali veliki svjetovi: 100 minijatura, 1 autor"

"Mali veliki svjetovi: 100 minijatura, 1 autor"

Foto: Dobro jutro, Hrvatska / HRT

Teme markica su raznolike, od nacionalne povijesti, likovne umjetnosti, kulturne baštine do sporta i Hrvatske vojske:

- Temu ne biram. Teme su određene. Postoji povjerenstvo u Hrvatskoj pošti, koje određuje teme. Teme se raspišu natječajem i kao i većina ovih maraka, one su pobijedile na natječaju, objašnjava Dean.

Surađujući s Hrvatskom poštom, ovaj dizajner je u 14 godina realizirao više od 130 markica.

- Proces je kako za koju marku. Za neke treba jako dugo, za neke treba kratko. To ovisi i o težini teme. Neke teme znaju biti zaista izazovne. Jedna od njih je recimo iz 2015. godine, tema je Dan pobjede i domovinske zahvalnosti i Dan hrvatskih branitelja, napominje Dean.

"Mali veliki svjetovi: 100 minijatura, 1 autor"

"Mali veliki svjetovi: 100 minijatura, 1 autor"

Foto: Dobro jutro, Hrvatska / HRT

Strastveni filatelist, svoju prvu markicu dizajnirao je 2010. godine, a na njoj je bila prikazana tema Zimskih olimpijskih igara u Vancouveru.

- Mislim da su one nažalost zapostavljene. To je prirodno, više ljudi ne šalju pisma. Marke su ambasadori neke zemlje, i one prenose baštinu da se druge kulture upoznaju sa našom kulturom i obrnuto, kaže Dean.

Iako marke možda nisu dio svakodnevne komunikacije, one i dalje nose snažnu simboliku. Svaka marka mala je umjetnička slika koja priča priču, prenosi baštinu i povezuje ljude.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!