Za volan je prvi put sjeo s osam godina, danas vozi najzahtjevnijim stazama

13.09.2025.

07:02

Autor: Hrvoje Bučar/B.B.B./Dnevnik/HRT

Koliko je zdrava marenda pripomogla uspjesima Ivana Janičijevića - ne znamo, ali znamo da je čudo od djeta u kartingu. Za volan je prvi put sjeo sa samo osam godina, a danas, s navršenih 11 vozi po najzahtjevnijim karting stazama Europe.

Jedanaestogodišnji kartingaš Ivan Janičijević iz Samobora trenutačno je vodeći u Prvenstvu Hrvatske, u ulaznoj klasi Rotax Micro Max.

Ovo mu je i prva prava sezona u životu, a već je skupio i ponešto međunarodnog iskustva.  

- Pa, počeo sam voziti s osam godina, a sada vozim četverotaktne i dvotaktne kartove, kazao je.

- Zapravo, odmalena je možda Playstation najviše kumovao tome. Dobio je volan već za nekakav treći rođendan, koliko se sjećam i tu se razvila ta neka strast. Došao je, probao je, svidjelo mu se, bio je odmah brz. Brzo je to sve išlo, kazao je Ivanov otac Goran Janičijević.

Početkom ovoga mjeseca Ivan je nastupio na međunarodnoj utrci - Rotax Grand Festivalu, koji je održan u Sarnu pokraj Napulja. Konkurencija je bila na razini svjetskog prvenstva, a pobjedniku je osigurala pozivnicu za svjetski Grand Finale koji se održava u Bahreinu potkraj ove godine.  

- Dvotaktni natjecateljski kartovi, dakle u svim klasama. Poseban je bio naglasak na Micro i Mini klasu. Ivan vozi ulaznu Micro klasu, to mu je prva godina natjecanja. Natjecatelji su iz cijelog svijeta. Jednom godišnje se održava takva utrka. Zapravo je ona kao nekakva najava Svjetskog prvenstva, dodao je Goran.

Put prema najvišim klasama automobilizma


U Karting Areni Zagreb rekreativci voze isključivo kartinge s četverotaktnim motorima. Natjecatelji pak, voze znatno startnije i brže, dvotaktne kartinge, s mjenjačima.

Uza svu potrebnu opremu i troškove koje vozačka karijera zahtijeva, najam dvotaktnog kartinga jedna je od većih stavki. 

- Zapravo je u tom sportu izrazito bitno u kakvoj platformi se vozač razvija. Dakle, nije samo talent nego je to i što vozi i kako se s vozačem radi, a jako bitan faktor je i mentalitet. Jer, tu si sam protiv svih. Moraš bit jako jako mentalitetno snažan da u tom sportu opstaneš, dodao je Goran.

Ivanovi roditelji i dalje snose većinu troškova utrkivanja. Nakon završetka ove sezone možda će moći računati i na neke sponzore. Govori se i o potporama s drugih strana, međutim tek nakon što se uspješno odradi ova trkaća sezona. Zasad, vozačka mlada nada oslanja se na domaći karting klub YRP Racing Team. 

- Jako dobar klub, hrvatski, naravno. Vozimo CES i PH i SSE natjecanja. Jako je dobra organizacija i trener tog kluba je Vedran Premužić, pojasnio je Ivan.

Bude li zaista kvalitetan, Ivan bi u budućnosti mogao prijeći u neki talijanski klub, završiti tamošnje vozačke škole i zatim težiti prema najvišim klasama automobilizma. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!