U Zagrebu smo pronašli istinskog zaljubljenika u Vespe. Tim starim motociklima u svojoj garaži udahnjuje novi život. Da to čini odlično - pokazuje i činjenica da u njegovu garažu na restauraciju stižu Vespe iz svih krajeva Hrvatske, ali i inozemstva.
Prva Vespa proizvedena je 1946. godine, a pogonski motor uzet je iz aviona-bombardera. Motorići za spuštanje kotača; nakon rata nepotrebni, završili su u Vespama. Zato motor i jest postavljen bočno. Drugi razlog: Vespu su mogle voziti i žene, bez da im se suknja zapetlja ili zaprlja.
Originalne Vespe iz 50-ih godina vrlo su rijetke. Jednu takvu upravo obnavlja Igor Mrđenović iz Dugava.
- Imam dosta veliku potražnju od svojih prijatelja i kolega koji su u našem klubu "Entuzijasta Vespa", gdje slažemo svi. Nađemo u starim konobama stare Vespe pa ih pokušavamo što više vraćati u život i natrag na cestu, rekao je Igor Mrđenović.
Motore i elektroinstalacije popravljaju drugi, dok Igor obnavlja isključivo šasije i metalne dijelove.
Katkad je primjerak toliko uništen da treba laserski centrirati cijelu šasiju.
- Starije Vespe koje su vožene u svim mogućim uvjetima i tijekom tih zadnjih 40-50 godina, nažalost neke se iskrive od padova, od sličnih stvari. Laserom se centrira da se dobije mjera, da se Vespe mogu kompletno izravnavati, po potrebi na stolu koji postoji za to, pokazuje Igor.
Kroz Igorovu radionicu prolaze uglavnom Vespe iz 50-ih, 60-ih i 70 tih godina.
- Nekada su Vespe bile dvotaktnih motora, kompletno limene i s brzinama, tri ili četiri brzine. To su prave Vespe. Ovo novo, ja ne računam kao pravu Vespu, naglašava Igor.
Do sredine 90-ih godina Vespe su bile limene, s bočnom mašinom i mjenjačem.
One nakon toga, Vespaši nazivaju običnim skuterima, bez duše, okusa i mirisa.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!