41. Tjedan suvremenog plesa kulminirao je izvedbom predstave ''Love will tear us apart'' Petre Hrašćanec i Saše Božića u Gavelli. Posebnost je što je to njezina stota izvedba; za hrvatsku plesnu scenu - raritet. Podsjetimo, ovogodišnje izdanje našeg najstarijeg plesnog festivala obuhvaća dva poglavlja, ljetno i jesensko.
Predstava "Love Will Tear Us Apart" premijerno je izvedena na Tjednu suvremenog plesa 2011. I stoti put na ovogodišnjem. Nevjerojatan broj za hrvatsku plesnu scenu.
- Ta nevjerojatna brojka ima veze ne samo s predstavom, već i publikom koja je prati. U vrijeme kada je nastala, odnosno način na koje su je pratile te generacije, bile su dio nekog većeg pokreta u kojem smo kroz kulturu svi proživljavali svoju mladost, kaže Petra Hrašćanec, plesačica i koreografkinja, De facto.
Prvi je to dio trilogije o odnosu suvremenog plesa i specifičnog žanra pop-glazbe, kreiran za izvođačicu, a žanrovski pleše od rock-koncerta do ispovjedne forme.
- Imamo publiku koja hoće gledati ples, ako je on oslobođen te neke vrste predrasude da je to elitistička umjetnost. Od Filipa i Jakova do Županje, Križevaca, Varaždina, kaže Saša Božić, redatelj i dramaturg, De facto.
Prethodila mu je izvedba nizozemske predstave ''After, after'' u MSU-u, koja tematizira distopijske elemente suvremenog društva.
- Poseban je doživljaj vratiti se na Tjedan suvremenog plesa. Prije tri godine prvi smo nastupali nakon 13 mjeseci lockdowna, a i nama je to bio prvi nastup nakon dugog razdoblja bez publike, rekao je Arno Schuitemaker, nizozemski koreograf.
41. izdanje Festivala fokusira se na temu održivosti plesa, preispitujući: za koga se pleše, tko pleše te kakvu ulogu ples ima danas u društvu.
- Ples ima toliko toga za ponuditi od najranije dobi pa do poznih godina, ples je za svakoga, i osobno vjerujem u transformativnu ulogu koju ples sa sobom nosi, ističe Mirna Žagar, osnivačica i umjetnička direktorica Tjedna suvremenog plesa.
Jesenski dio programa otvorio je plesni film libanonskog umjetnika Omara Rajeha, koji tematizira sukobe i empatiju, a inspiriran je zatvaranjem koreografskog centra Citerne Beirut.
Zatvara ga u ZPC-u 5. studenoga talijanska predstava "Ara! Ara!", koja putem simbolike zastava istražuje zavodljivost moći.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!