Polako, oprezno i strpljivo - jer to glavu čuva!

21.09.2022.

07:00

Autor: Ivana Perić/Regionalni dnevnik HTV-a/HRT/D.S.

Pružni prijelaz na izlasku iz Bakra

Pružni prijelaz na izlasku iz Bakra

Foto: Regionalni dnevnik HTV / HRT

Teške željezničke nesreće u protekla dva tjedna otvorile su brojna pitanja o sigurnosti putnika u željezničkom prometu, ali i o stanju hrvatskih željeznica. Na području grada Bakra čak je 11 pružnih prijelaza, tri u samom gradu. Iskustva govore da je glavni uzrok nesreća ljudska nepažnja i nepoštovanje signalizacije.


Donald kao čuvar pružnog prijelaza radi već 26 godina. Desetak puta dnevno ručno podiže i spušta rampu na pružnom prijelazu na izlasku iz Bakra. Tijekom godina je, kaže, čuo i vidio svašta. 


- Uvijek ima nestrpljivih, neki trube, žele proći prije nego što se rampa spusti, bune se, galame na mene - daj otvori rampu, daj požuri, kad će taj vlak, ali mi moramo svoj posao obaviti kako treba, kaže Donald Kovačević, čuvar pružnog prijelaza.


Jer tu su zbog naše sigurnosti, ne provođenja vlastite volje, kako ponekad smatraju nestrpljivi vozači. Osiguranje prijelaza pruge iznimno je važno. Znaju to u Bakru na čijem je području čak 11 pružnih prijelaza, u samome gradu tri. 


- Glavni prometni pravci su vrlo dobro osigurani ili polubranicima, pa čak ovaj na kojem se nalazimo i rampom sa žicovodom, dok su ostali osigurani svjetlosnim signalima ili Andrijinim križem oni koji nisu toliko frekventni, rekao je gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić.


Na području Zlobina je najsigurniji, jer je osiguran uključnim točkama, odnosno vlak sam spušta rampu kad dolazi i odlazi. Tu problema nikad nije bilo, za razliku od onog u Plasima. 


- Većih problema nemamo, ali sa sigurnošću mogu reći iz svih slučajeva koje sam vidio i nažalost koji su se dogodili na našem području, uvijek se i isključivo radilo o ljudskom faktoru, ističe Klarić.


Od trenutka kada strojovođa počne kočiti, do kada vlak stane zaustavni je put, ističe Klarić, čak tisuću metara, stoga igra sa sudbinom i nepoštovanje signalizacije nikome nije potrebna. Sama statistika kaže da u 98,5% slučajeva do nesreća dolazi zbog nepažnje vozača, biciklista i pješaka zbog nepoštovanja prometne signalizacije. Stoga polako, oprezno i strpljivo - jer to glavu čuva!


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!