U zagrebačkom HNK održana je premijera opere "Amfitrion" Borisa Papandopula, nastala kao dio velikog projekta nekoliko umjetničkih akademija predvođenih zagrebačkom Muzičkom akademijom. Mladenačka opera velikana hrvatske glazbe proizlazi iz istoimenog Molièreova komada, a dugo su je smatrali izgubljenom.
Partitura je nestala nedugo nakon praizvedbe 1940. godine u zagrebačkom HNK, pa se o Amfitrionu Borisa Papandopula, malo znalo. I to dok je u svojoj velikoj potrazi za skrivenim maestrovim partiturama, muzikolog Davor Merkaš nije pronašao.
- Jako je interesantno da sam klavirski izvadak Amfitriona našao u ostavštini velikog austrijskog dirigenta Karla Böhma, rekao je Merkaš.
Operu su na matičnu pozornicu vratili zagrebački studenti u ambicioznoj suradnji pet fakulteta: Muzičke akademije, Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti, Tekstilno-tehnološkog i Arhitektonskog fakulteta.
- Nastojimo odabrati nešto što je interesantno i kazalištu i našim studentima, kako bi ih što više moglo nastupiti, da ima puno likova. Nastojimo nešto izvući iz hrvatske baštine, na neki način dati svoj obol hrvatskoj vokalnoj glazbi, istaknula je Lidija Horvat Dunjko, pročelnica Pjevačkog odsjeka Muzičke akademije u Zagrebu.
"Amfitrion" pokazuje Papandopula kao razigranog skladatelja. Olimp je krčma u kojoj zabava ne prestaje, bogovi su pohotni za smrtnim ženama, a muškarci gotovo bespomoćni u igri skrivača.
- Inspiracija je zapravo išla dosta iz na primjer Marvela, to je priča o bogovima, polubogovima, i trudili smo se taj jedan stripovski zapravo princip što više prenijeti na pozornicu, rekla je redateljica Kristina Grubiša.
U naslovnoj je ulozi basbariton Benjamin Šuran student treće godine solo pjevanja.
- Stvarno sam uživao u pripremi uloge jer vrlo je dinamična uloga, vrlo je vesela i nasmijava publiku, što mi je najbitnije, rekao je Šuran.
Vizualnom bogatstvu pridonose dimni efekti, projekcije i stepenasta struktura na sredini pozornice, ali i kostimi.
- Kako se cijela opera poigrava s temom antike, a ustvari je muzika i suvremena onda smo tako koncipirali i kostime, navela je Barbara Bourek, mentorica kostimografa s Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu.
Skladana u predvečerje rata opera Amfitrion je prema riječima samoga autora zamišljena kao djelo koje će u teško i depresivno vrijeme moći razvedriti i nasmijati publiku. A ako je suditi prema premijernoj izvedbi, "Amfitrion" to uspješno čini i danas.