Trinaesti put vodeće autore i umjetnike kreativnih industrija okupila je konferencija MAKK.
20.11.2025.
20:47
Autor: Maja Njirjak/A.D.H./Dnevnik/HRT
Trinaesti put vodeće autore i umjetnike kreativnih industrija okupila je konferencija MAKK.
I dok je sutrašnji dan rezerviran za predstavnike audiovizualne umjetnosti i pravnike vezano uz temu autorskog prava, danas je glazbeni sektor u Muzeju suvremene umjetnosti otvorio pitanja kreativne ekonomije.
Četrnaest tisuća prošle je godine prijavljeno u Hrvatskom društvu skladatelja.
Unatoč virtualnim bespućima, neka djela ne dođu do publike.
- Nažalost, sada je to malo teže jer je buka u kanalima, puno je toga. Velike platforme koje su vlasnici tih kanala, velike firme, zahtijevaju i financijska sredstva za marketing, a to može biti dosta skupo. I onda smo svi zaključili da je najbolje ići po starinski - ako se ljudima sviđa, sviđa; ako ne, ne, kaže Miro Buljan, predsjednik Skupštine predstavnika HDS-a, skladatelj.
Prvi su se skladatelji prije 80 godina okupili u društvo u kojem ih je danas 417.
Nakon 80 godina u dobrom društvu, slijede novi izazovi.
Hrvatska udruga poslodavaca idejni je začetnik nove strategije.
- Radimo na tome svi zajedno, glazbena zajednica, da u sljedećoj godini napravimo strategiju razvoja hrvatske glazbene industrije u kojoj će biti uključeni svi dionici, i da onda ta budućnost pred nama bude dobra, rekao je Milan Majerović Stilinović, glasnogovornik HDS ZAMP-a.
- Angažirali smo profesionalnu kuću, tvrtku koja se bavi isključivo strategijama, da je prema stvarnom obrascu kako se one rade izradi uz pomoć svih dionika. U svakom slučaju, prvo idu ankete koje će biti poslane svim članovima udruga, govori Nenad Marčec, glavni direktor HDS ZAMP-a.
Iako su zadovoljni postojećim pravnim okvirima, prvi legislativni prijedlog bit će onaj o umjetnoj inteligenciji koja, ističu, kanibalizira tržište.
- Tako da je nama već jedan trgovački lanac otkazao ugovor i više ne žele plaćati autore, izvođače niti snimke, već kažu da će koristiti isključivo glazbu generiranu putem umjetne inteligencije za koju ne trebaju ništa plaćati. To se dogodilo i s jednim hotelom, priča Marčec.
Glazbena je industrija oprezna kad je riječ o takvim promjenama, no istodobno zadovoljna prošlogodišnjim brojkama: 40 tisuća glazbenih događaja, 12 tisuća koncerata i nekoliko stotina tisuća pretplatnika na glazbenim servisima.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora