Slikar Duje Botteri: More me smiruje, ono je moj početak i kraj

21.11.2022.

20:29

Autor: Franka Jović Tonkli/More/I.Z./HRT

Gotovo kao da vozi prugu, svakoga dana kaićem od Splita do Kaštela plovi akademski kipar Duje Botteri. U dvorcu Vitturi ima otvorenu izložbu slika "Iskapanje svjetla", no nisu sve izložene slike i dovršene već umjetnik ujutro doplovi i krene slikati. I nije moglo biti drugačije, jer more mu je nadahnuće, more ga smiruje, na moru meditira, more je uvijek početak i kraj.

Od poljudske lučice do Kaštel Lukšića brže je kopnom, no brzina s umjetnošću veze nema, pa je morska veza do slikareva radnog mjesta - jedina prava. I zato se svakoga jutra, morem, kaićem, mladi akademski kipar Duje Botteri otisne ka kistovima i Kaštelima.

- Nekako sam stvorio ugođaj kao da mi je atelier baš na samom moru, a onda mi je bila posebna želja dolaziti raditi na ovu izložbu, morem ploviti i donositi još više inspiracije s mora, nadahnuća tog plavetnila, slobode, ljepote mora i onda to donijeti pred sliku i to unijeti u sam format slike, tu atmosferu, taj beskraj, poručio je akademski kipar Duje Botteri.

Dvije su godine Kaštelani vrbovali Duju i čekali da bude spreman otvoriti izložbu u Muzeju grada. Morska vrata dvorca Vitturi usisala su ga odmah, i sad iz mora, kroz njih, uranja u svoja djela.

- Ta vrata su imala funkciju, a to je bio bijeg u slobodu u slučaju da neprijatelj prijeđe sve linije obrane i provali u Kaštel. Znači, to je bila jedna zadnja opcija za bijeg, za preživljavanje, tako da mislim da je umjetnik i sama činjenica oko vrata da ga se dojmila i da je na neki način to povezao i sa svojim radom kroz koji se stalno provlači nekakav pravokutnik, koji je zapravo nekakav prolaz, poručila je kustosica izložbe, Muzej grada Kaštela, Mirela Vujević Duvnjak. 

Tirkizne, zelenkaste, plave, ljubičaste, kobaltne, pariške i indigo plave - sve nijanse mora na desetak slika velikog i sedamdesetak malog formata. A sve izrađene u staroj, gotovo zaboravljenoj tehnici enkaustike - antičkog načina slikanja voskom.

- Tu je mješavina prirodnog pčelinjeg voska i pigmenata, to dobijem od pčelara, vosak, koji je u kockicama pripremljen uredno i onda to topim i dodajem prirodne pigmente. I opet s pravim kistovima, od čiste svinjske dlake, opet na čistom drvu nanosim taj vosak u slojevima polako, strpljivo i vosak je jedan materijal jako topao, tako da je ugodno s njime raditi i lijepo miriše, naglasio je Botteri.

I struže Duje, grebe, kiparski iskapa svjetlost i otkriva sliku. Izložbu "Iskapanje svjetla" pripremao je četiri godine, prije toga, što se osjeća i u čovjeku i u slici, bio je redovnik u Imotskom, na Visovcu, u Sinju i Splitu. I danas mu je atelier u franjevačkom samostanu.

Duje Botteri, kao da je iz nekih davnih vremena, neiskvareni zaneseni umjetnik kojeg more vuče, potiče, puni i hrani. Da stvara nova plavetnila koja opet mame, zovu, magično uvlače u svoju iskopanu svjetlost.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!