Na prijedlog majke, dvanaestogodišnji Aleksandar upisan je u glazbenu školu u Vukovaru koja je tako napravila velik korak, prvi su u Hrvatskoj upisali učenika prema prilagođenom programu u redovitu nastavu.
19.01.2023.
20:09
Autor: Ines Milanković/Dnevnik/HRT/R.S.
Na prijedlog majke, dvanaestogodišnji Aleksandar upisan je u glazbenu školu u Vukovaru koja je tako napravila velik korak, prvi su u Hrvatskoj upisali učenika prema prilagođenom programu u redovitu nastavu.
Aleksandar Mirko Klajić dvanaestogodišnji je dječak koji boluje od DiGeorgeova sindroma. Njegova ljubav prema klaviru ruši sve institucionalne i životne zapreke.
Aleksandar je prvi i jedini učenik u Hrvatskoj upisan u redoviti, prilagođeni program glazbene škole u Vukovaru.
- Aleks je glazbeno darovito dijete s poteškoćama u razvoju, on se ne izražava verbalno, ali ima svoj način komunikacije, ima motoričkih i grafomotoričkih poteškoća. Ima apsolutni sluh s kojim se može pohvaliti mali broj ljudi u populaciji, za HRT Dnevnik rekla je Renata Somrak, profesorica klavira.
- Odnos profesorice Renate i Aleksandra je takav da se ne može opisati, mora se doživjeti. Jako je profesionalna, ima puno empatije, mila je i draga, ali opet stroga u tome što treba da se nauči, kazala je Dijana Panić Klajić, majka Aleksandra Mirka.
Što je rezultiralo velikim napretkom danas Aleksandar zapisuje note, ima osjećaj za ritam, nastupa i osvaja nagrade.Trenutačno propisan broj nastavnih sati nedovoljan je za potrebe ovog virtuoza, pa je škola kontaktirala resorno Ministarstvo.
- Dva puta tjedno pola sata klavir i dva puta tjedno po 15 min solfeggia što smatram da je prilično malo zbog toga što Aleksandar ne može samostalno raditi kod kuće. Uputili smo zahtjev Ministarstvu za povećanje satnice i nadamo se pozitivnom rješenju, istaknula je profesorica.
- Nadamo se da će ovaj naš primjer samo ohrabriti i druge učitelje i druge škole, da budu tako hrabri kao što je bila Aleksandrova majka kad nam je predložila ovaj oblik školovanja i da budu hrabri kao mi koji smo tada to prihvatili s neizvjesnošću, ali radošću, rekla je Lidija Miletić, ravnateljica OŠ Dragutina Tadijanovića, Vukovar.
Individualni pristup i inovativne metode prenošenja znanja obogatili su obje strane ove priče. Nadamo se da će ovakvih primjera u budućnosti biti sve više.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora