Festival komunikacijske industrije, novih medija i aktualnih tehnologija 18. Weekend media festival, koji je i ove godine okupio vodeće stručnjake iz svijeta medija, komunikacija, marketinga i kreativnih industrija, otvoren je u Staroj tvornici duhana u Rovinju.
Rovinj je središte kreativne industrije, komunikacija, energetike, IT sektora. Punoljetno izdanje Weekend media festival najveće je dosad. Posjetitelje očekuje šest festivalskih cjelina, deset dvorana, više od 120 panelista i pregršt zanimljivih tema.
Ovogodišnji Weekend Media Festival donosi mnoštvo zanimljivih razgovora ključnih, kako je istaknuto u priopćenju, "za dane koji dolaze", a izuzetnu posjećenost privukao je panel na temu "Mediji, moć i manipulacija što možemo naučiti od Hararija?" koji je kao paneliste okupio urednika HRT-a Romana Bolkovića, profesora povijesti na Filozofskom fakultetu Tvrtka Jakovinu te direktoricu i vlasnicu Agencije IMC Ankicu Mamić.
U Rovinju se raspravlja i o ulozi medija u geopolitičkom kaosu do toga kako će svijet izgledati 2045. godine.
- Luzera će biti puno a bit će i dobitnika tko odabere pravi posao. Energetika je sigurno pravo mjesto za biti u nadolazećim vremenima, rekao je panelist Korado Korlević.
Nagrađivana novinarka Mariana van Zeller govorila je o svojem radu vezano uz istraživanje crnog tržišta.
- Novinarstvo je vrlo važno, ne samo kada je riječ o crnom tržištu koje dugo istražujem. Ono čini otprilike trećinu globalnog gospodarstva. Bilo da je riječ o drogi, trgovini ljudima, oružju. To utječe na sve nas i nema mnogo ljudi koji pokušavaju shvatiti kako to tržište funkcionira, kazala je van Zeller.
Hrvatska radiotelevizija predstavila je svoje programske adute. To je serija za mlade SRAM, koja ulazi u treću sezonu emitiranja.
- Mislim da smo podignuli ljestvicu u smislu produkcije, u smislu onoga kako želimo da sve to izgleda. Također smo se vodili onim "digital first" pa smo se uz ovaj projekt naučili procese koji su izvan našeg starog poznatog ekrana, istaknula je Maja Fišter, urednica Odjela djece i mladih HRT-a.
U neformalnoj atmosferi predstavljaju se novi glasovi uz koje će se uskoro buditi slušatelji Drugog programa Hrvatskog radija.
- Neću puno otkrivati, ali mogu reći da će biti jako puno zabave, da smo jako autentični, prirodni, kazala je Dora Srdar, voditeljica na Hrvatskom radiju.
- Uzet ćemo najbolje što smo uzeli od komercijalnog radija i zadržat ono najbolje od radija kao jutranjeg servisa i spojit to dvoje u jednu prekrasnu cjelinu, izjavio je Marko Bratoš, voditelj na Hrvatskom radiju.
Ni nakon 18 godina ne blijedi mu sjaj. Weekend media privukao je 7000 sudionika.
- Kad je atmosfera opuštena , kad pametni ljudi o važnim stvarima pričaju u opuštenoj atmosferi onda se puno lakše dolazi domkontakata, stvaraju se suradnje, naglasio je direktor festivala Tomo Ricov.
A poslovni se razgovori, uz zabavu, protegnu do dugo u noć.
U vremenu informacijskog booma i sve naglašenijeg utjecaja umjetne inteligencije, ističu organizatori, panel je otvorio ključna pitanja današnjice koja se odnose na to što zapravo jest i što znači istina, jesu li priče kojima vjerujemo danas opasnije jer ih ne stvaraju samo ljudi, nego i algoritmi umjetne inteligencije, kolika je cijena laži, fikcije i manipulacije na globalnoj razini te mogu li se danas ili u skoroj budućnosti očekivati sve tanje granice stvarnog i virtualnog svijeta.
Panel je bio svojevrsna najava dolaska u Zagreb za mjesec dana Yuvala Noaha Hararija, jednog od najutjecajnijih svjetskih intelektualaca današnjice, najvećeg storytelera i jednog od najpoznatijih svjetskih govornika, povjesničara po obrazovanju te autora svjetskih bestselera.
Treće izdanje HR.Weekenda donosi i rasprave o budućnosti rada i liderstva, uključujući privlačenje i zadržavanje talenata, a novost ovogodišnjeg festivala je Energy.Weekend koji donosi konkretna rješenja za energetsku tranziciju.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!