Nekad slabu posjećenost nekih kulturnih događaja mnogi objašnjavaju visokim cijenama u kulturi. Ekipa HRT-a stoga je istražila kako se kreću cijene ulaznica i koliko su građani zainteresirani za kulturne događaje.
Evo što na pitanje "Je li kultura skupa?" kažu građani:
- Nije, više bih rekla nedostupna.
- Nemaju ljudi novca i oni koji imaju nisu zainteresirani.
- Tko želi, može se baviti kulturom, doma čitati knjige, ne mora baš trošiti, izložbe su sve besplatne.
- Otkad je euro došao, jest, kao i sve.
- Kad bi bile neke stvari za djecu malo prihvatljivije, onda bismo češće išli.
- Pogotovo za studente nije, imamo popuste.
Trošak za kazalište
Četiri djevojke u dvadesetima zaputile su se u zagrebački HNK.
- Večeras sam došla s prijateljicama gledati Ledu, obično bih izdvojila 10-ak eura, izjavila je studentica
Gabrijela Klarin.
- Imam studentski posao, novac iz više različitih izvora - roditelji, džeparac, objasnila je studentica
Nora Čulić Matušić.
- Moram reći da je ovo drugi put u 10 godina da idem u HNK. Htjela sam izvesti kaputić s krznom, nije pravo, navela je
Marija Krstanović, zaposlena.
- Češće idem na predstave, nego koncerte. Isto i izložbe, rekla je studentica
Magdalena Tandarić.
Njihov trošak te večeri je bio 46,50 eura.
Ulaznice za koncerte mnogo skuplje od kazališta
- Kad usporedimo cijene naših predstava i takvih sličnih predstava u Europi, vidimo da su znatno manje, istaknula je
Iva Hraste Sočo, intendantica HNK Zagreb.
Teorija o tome da kultura treba biti dostupna pala je u vodu na dan prodaje ulaznica za koncert
Eda Sheerana, kad je u prvom danu prodano 40.000 ulaznica, po cijeni od 90 do 130 eura.
- To bih izdvojio, na hipodromu bude sigurno dobro, on je jedan od većih glazbenika, kazao je jedan građanin.
- Pogotovo zadnje dvije godine je određeni rast cijena, ali i rast interesa kod publike. Vidimo da su ljudi voljni izdvajati jako puno novca za neke izvođače koji zapravo prodaju iskustvo prije svega, izjavila je
Nina Vrdoljak iz tvrtke za prodaju ulaznica za kulturne događaje.
- Ovisno o platežnoj moći pojedinca i tko si što želi, što si može priuštiti, mi smo tu da pokrijemo što širi spektar gledateljstva, rekla je Hraste Sočo, intendantica HNK Zagreb.
Na kraju priče sve se svodi na osobne preferencije. Kako bi se vidio omiljeni izvođač i ostvario san, gornja granica troška očito ide u nebo.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!