Srebrna vrata Dioklecijanove palače sinoć su poslužila kao kulisa druge dramske premijere 71. Splitskog ljeta. Suvremena adaptacija kultnog Shakespeareovog "Julija Cezara", u režiji albanskog redatelja Qëndrima Rijani, predstavlja priču o političkoj moći i tiraniji kroz stoljeća.
Bezvremenska priča o izdaji vodi nas u srce antičkog Rima. Plemeniti ideali nekoliko rimskih senatora postaju okidači za nezaustavljiv kaos.
- U predstavi igram Julija Cezara, to je naslovna uloga, ali nije glavna uloga. Glavni su zavjerenici. Oni koji mi rade o glavi. Ja imam tu sreću da me ubiju u trećem činu pa sam miran do kraja, rekao je glumac Trpimir Jurkić.
Zato mira nemaju Cezarovi ubojice Brut i Kasije, ali i izmaštani likovi poput putnika kroz vrijeme Cezara Kreatura.
- Taj lik ide od 1. vijeka naše ere pa putuje u 15. vijek, zatim putuje u ovo naše vrijeme u 21. vijek na kraju predstave, ispričao je redatelj Qëndrim Rijani.
Novo čitanje Shakespeareova klasika predstavlja i novi odnos prema tijelu i zvuku.
- Što se samog teksta tiče jako smo se držali Shakespearea kao takvog, a s druge strane smo napravili jedan odmak. Povezujemo s današnjicom i dosta je bilo stvari vezano uz muzičke brojeve, objasnila je dramaturginja Karla Leko.
- Prije svega zahtjevnost je bila u tome da nađemo jezik predstave koji nije samo verbalan nego i tjelesan. I Shakespeare je nešto što podrazumijeva i tijelo, traži veliku prisutnost kod glumaca i mislim da smo to uspjeli, ispričao je koreograf Staša Zurovac.
Sve s ciljem prikazivanja kako su se ideologije mijenjale tijekom stoljeća, ali i kako danas oblikuju svijet. Intrigantni život Cezara i senatora publika još može pogledati nekoliko puta.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!