Dobra praksa kreativnog korištenja mobitela u nastavi

24.09.2022.

21:02

Autor: Sunčica Findak/Dnevnik/HRT

Evo kako mobiteli mogu biti korisni u nastavi

Evo kako mobiteli mogu biti korisni u nastavi

Foto: Dnevnik / HRT

Mobitel je već godinama kamen spoticanja u školama. U nekima ih učenici prije nastave moraju odložiti u kutije, u drugima su utišani u torbama. No uvjerili smo se da mobiteli u nastavi mogu biti i korisni.

Mobitel na klupi, mobitel ispod klupe, pa nemoj tipkati... Već je profesoru Borčiću dosadilo opominjati učenike. I danas, na zadovoljstvo svih, legalno se njima koriste na nastavi. Skinu aplikaciju na mobitel, upotrijebe svoje znanje iz programiranja i svi su sretni i zadovoljni.

- To je kao da im doskočite i kažete "Pa ne mora nužno biti tako, možemo napraviti i drugu situaciju koja će biti izazovna" i na kraju "Vi ste tehničari za elektroniku i bilo bi dobro da poznajete tu problematiku", objašnjava Dražen Borčić, nastavnik stručnih predmeta u elektronici, Srednja škola "Jure Kaštelan", Omiš.

Sat im je zanimljiv, mobitele više ne skrivaju ispod stola. Uostalom i sami kažu:

- Zanimljivo mi je, nisam se niti nadao pri upisu u školu da ću se susresti s ovakvim stvarima u nastavi, rekao je Luka, smjer tehničar za elektroniku.

Bepo nije mislio da će ovako javno moći koristiti mobitel na nastavi.

- Zabavno je, a u isto vrijeme i edukativno, rekao je Bepo, smjer tehničar za elektroniku.

Ovo je primjer dobre prakse kreativnog korištenja mobitela, kažu nam u školi. Iako je ovo srednja škola, slažu se, naravno, sa stručnjacima da u svemu treba imati mjeru.

- Treba isticati primjere dobre prakse, treba govoriti o primjenjivosti u svim generacijama, ali moramo paziti da ne možemo pristupati isto djetetu u prvom razredu osnovne škole i djetetu u prvom srednje, rekao je Igor Kanižaj, Fakultet političkih znanosti, Zagreb.

Svi bi oni rado igrali igrice ili doznali zanimljivosti iz zemlje i svijeta na mobitelima baš kada uče, primjerice, razlomke ili obrađuju lektiru. To ne, ali ako im se i dopusti korištenje mobitela radi nekog istraživanja - ponovno oprez.

- Ako ćemo djeci dati mobitele u ruke i potaknuti ih na neku aktivnost ,a oni će pri tom biti fokusirani samo na uređaj, a opet neće međusobno komunicirati, nismo ništa postigli, dodao je Kanižaj.

Sa svojim učenicima prof. Borčić postigao je što je htio.

- To je nešto posebno i nešto novo, upravljati kreativnim stvarima na nastavi, smatra Marino, smjer tehničar za elektroniku.

Kažu nam, svjesni smo - sada smo sigurno otvorili temu za raspravu. 

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!