Projekt Atolllo osnažuje djecu s intelektualnim teškoćama

24.03.2025.

15:35

Autor: Hrvoje Antonio Belamarić/Saša Užarević/V.M./Dobro jutro, Hrvatska/HRT

Projekt Atollo je inovativna inicijativa usmjerena na osnaživanje djece s intelektualnim teškoćama kroz stvaranje digitalnih obrazovnih materijala. 

Glavni cilj projekta je zajednički razvoj vrhunskih digitalnih obrazovnih sadržaja s posebnim fokusom na sadržaje kojima se kod učenika utječe na podizanje kompetencija iz područja matematike, informatike i upotrebe informacijske i komunikacijske tehnologije.

- Ovo je projekt koji je financiran iz programa Erasmus+. To je europski program koji financira jako lijepe obrazovne projekte. Mi smo okupili lijepi konzorcij od 14 partnera iz 8 različitih zemalja, uključujući i Australiju i izradili smo digitalne obrazovne sadržaje za djecu s intelektualnim teškoćama. To su materijali koji su namijenjeni djeci od 5 do 10 godina, objašnjava koordinatorica projekta Atollo Kristina Ferara Blašković.

Materijale mogu koristiti i starija djeca:

- Materijali su na četiri različite razine, što znači da oni idu od jednostavnije razine do malo teže. Mi smo na razini cijele Europe, odnosno naših partnerskih zemalja - Austrije, Njemačke, Irske, Islanda, Bugarske, Hrvatske i Norveške - usporedili kurikulume i vidjeli smo koje su to sličnosti, odnosno koje su različitosti u obrazovnim programima i ono što je jako Interesantno je to da smo otkrili da su matematičke kompetencije ono što je slično u svim našim zemljama i na temelju toga okupili smo veliki tim stručnjaka - od škola i centara za odgoj i obrazovanje do sveučilišnih profesora do tehnoloških kompanija - koji su svi zajedno radili na izradi tih sadržaja kako bi djeci koja, nažalost, takvih materijala nemaju dovoljno na razini cijele Europe, ponudili nešto inovativno i novo, dodala je Ferara Blašković.

Kristina Ferara Blašković

Kristina Ferara Blašković

Foto: Dobro jutro, Hrvatska / HRT

Kakvi su dosadašnji rezultati projekta Atollo?

- Mi smo sada u fazi pilotiranja. To znači da tri europske zemlje trenutno u svojim obrazovnim sustavima provode pilotiranje, odnosno testiranje ovih materijala. Uključili smo preko 120 učitelja i preko 450 djece, koji će do kraja ove školske godine povremeno koristiti neke od ovih materijala koje smo pripremili, napominje Ferara Blašković.

U ovoj fazi pilotiranja u projekt u Hrvatskoj je uključeno 10 centara za odgoj i obrazovanje i jednu školu za odgoj i obrazovanje iz Pule.

- Imamo i dvije škole koje se nalaze u Njemačkoj, u okolici Frankfurta, i imamo dvije škole iz Bugarske koje također pilotiraju ove naše programe. Mi smo gledali koje su nam sličnosti, i najveće su bile u matematici, pa tako imamo 40 matematičkih jedinica i imamo pet ja ću ih nazvati informatičkih jedinica što smo prvi put uveli. Drugim riječima, to su informacijsko-komunikacijske tehnologije gdje smo napravili pet jedinica za jačanje digitalne pismenosti, kaže Ferara Blašković.

Projekt Atollo

Projekt Atollo

Foto: Dobro jutro, Hrvatska / HRT

Suradnica na projektu je i izvanredna profesorica s Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta Sonja Alimović.

- Ja se jako veselim vidjeti krajnje rezultate ovog pilot projekta kad završi, da vidimo koliko će zaista pokazati učinkovitost. Mi često, kad koristimo neke digitalne obrazovne sadržaje, ne znamo kakva je njihova učinkovitost i rijetko imamo digitalne obrazovne sadržaje ciljno baš za učenike s teškoćama u razvoju, osobito za učenike koji imaju složene edukacijske potrebe, dakle učenike s višestrukim teškoćama. Ovaj projekt je baš ciljano izradio te sadržaje za djecu koja imaju takve kompleksne edukacijske i obrazovne potrebe, i ono što mi je posebno drago je da to će biti ispitan na stvarno velikom broju učenika, ističe Alimović.

Sonja Alimović

Sonja Alimović

Foto: Dobro jutro, Hrvatska / HRT

Sonja Alimović hvali kreativnost kolega i kolegica, te učitelja u redovnim školama, u specijalnim školama i učitelja u posebnim odjeljenjima edukacijskih rehabilitatora:

- Oni zapravo sami izrađuju razne radne listiće, ulažu svoje iskustvo i svoje znanje da izrade materijale, da izrade metode kojima će poučavati učenike s tako kompleksnim edukacijskim potrebama. Ono što je meni drago je to da su oni sudjelovali i u izradi digitalnih sadržaja, dodaje Alimović.

Alinović smatra da su u školama napravljeni "veliki napori da one postanu prilično inkluzivna mjesta."

- Ja kažem prilično jer uvijek imamo primjera da nažalost nisu prilagođeni programi baš svakom djetetu, nisu prilagođeni uvjeti za svladavanje nastavnih sadržaja. To je stvarno pitanje koje zahtijeva jako široki odgovor i puno više vremena, zaključuje Alinović.

Projekt koji traje 32 mjeseca podržava Europska izvršna agencija za obrazovanje i kulturu, te stručnjaci koje okuplja Europska agencija za posebne potrebe i inkluzivno obrazovanje.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!