S kakvim se izazovima sreću vrtićka djeca s teškoćama u razvoju?

24.09.2024.

07:00

Autor: Hrvoje Antonio Belamarić/Saša Užarević/V.M./Dobro jutro, Hrvatska/HRT

Od odgojiteljice Ivane Mavračić Miković saznali smo s kakvim se izazovima u hrvatskim vrtićima susreću djeca s teškoćama u razvoju.

Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe utvrđuju se uvjeti za rad dječjih vrtića i drugih pravnih osoba koje obavljaju djelatnost organiziranog oblika odgojno obrazovnog rada s djecom predškolske dobi.

- U posljednje vrijeme pedagoški su se standardi poboljšali, ali unazad godinu dana opet su krenuli unazad. Standardom se određuje broj djece u skupini, broj stručnjaka koji rade s njima, upis djece s teškoćama u razvoju. Prije smo imali blago kršenje Državnog pedagoškog standarda i upisivao se mali broj djece s teškoćama ili se uopće nisu upisivali, i sada kad upisujemo i stvaramo skupine kršimo taj standard. Sankcije tog kršenja ili se ne provode, ili su toliko blage da osnivači koji snose posljedice takve stvari zanemaruju, ističe odgojiteljica Ivana Mavračić Miković.

Mavračić Miković dodaje da je u današnjim uvjetima izuzetno izazovno raditi i djecom bez teškoća:

- Ali kad u skupini imate upisano dijete s teškoćom, ovisno o vrsti i težini teškoće, ono zahtjeva dodatni angažman, dodatne stručnjake, dodatno vrijeme... Trebate zadovoljiti potrebe djece urednog razvoja, i u isto vrijeme zadovoljiti potrebu djeteta s teškoćom u razvoju koje za neku jednostavnu stvar treba više vremena, kaže Mavračić Miković.

U donošenje novih propisa i standarda svakako je potrebno više uključiti odgojitelje.

- Mi smo kroz udrugu radili na osvješćivanju uključivanja djece s teškoćama u razvoju, kao odgajatelji koji se bavimo time javno smo govorili o tomu, no nas izrazito malo i slabo čuje. Na nas se gleda kao na osobe koje se cijeli dan samo igraju s djecom. Mi smo visokoobrazovani ljudi, neki od nas su završili specijalističke, neki doktorske studije i bilo bi dobro da nas se više sluša, upozorava Mavračić Miković.

Jedan od ključnih izazova s kojim se ovaj sustav suočava jest nedostatak odgojitelja. Iako potreba za stručnim kadrom raste, interes za ovo zanimanje nažalost opada.

Državni pedagoški standard svojim pravilnicima i smjernicama doprinosi stvaranju obrazovnog sustava u koje je svako dijete važno s toga je važno što kvalitetnije provoditi u praksi.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!