Kako bi motivirali mlađe generacije, osobito djevojke, da se školuju za inženjerska zanimanja, u jednoj zagrebačkoj školi održana je radionica "Građevina, robotika i računarstvo su i ženski poslovi". Dio je to velikog europskog projekta koji se odnosi na održavanje prometne infrastrukture, a provode ga tri zagrebačka fakulteta.
Ovi osnovnoškolci imali su itetako zanimljiv dan. Doktorandi s Građevinskog fakulteta, FER-a i Brodogradnje uveli su ih u neki novi svijet, a najviše im se svidio dron za inspekciju mostova.
- Pokazali su nam tu letjelicu, ne baš letjelicu nego kao stroj koji služi za ispitivanje zgrada, ako se traže neke pukotine, kazao je Roko Maganić, učenik Osnovne škole Alojzija Stepnica u Zagrebu.
Upravo 30-ak doktoranada svakodnevno radi na razvijanju drona i robota za kvalitetniji pregled građevina. Kao vrlo uspješne u toj struci pokazale su se i brojne žene.
- Htjela sam se baviti robotikom i nekako je FER bio logičan izbor, naravno žena je manje nego muškaraca ali potpuno smo ravnopravne, kazala je Jelena Tabak, studentica poslijediplomskog doktorskog studija na Fakultetu elektrotehnike i računarstva.
- Kroz upisne rokove vidimo da je sada za naš fakultet povećan interes, da nije kao prije da u okviru jedne grupe postoje dvije žene, sada je to već ravnopravno, rekla je Ksenija Tešić, studentica poslijediplomskog doktorskog studija na Građevinskom fakultetu.
Iako se stajalište o ženama u znanosti počelo mijenjati, još donedavno situacija je bila drugačija.
- Godine 2016. od ukupnog broja znanosti u tehničkom području samo malo preko 5 posto bilo je ženskog spola. Također, u građevinarstvu u zaposlenju je bilo oko 11 posto žena, rekla je Marijana Serdar s Građevinskog fakulteta, voditeljica projekta.
- Svi poslovi su ženski i muški poslovi, muški jesu snažniji od ženskih osoba, ali muški i ženski prema pameti su jednakopravni, rekla je Anđelka Babić iz OŠ Alojzija Stepinca.
Cilj projekta je da se radionice provode i u drugim gradovima, pogotovo u manjim i slabije razvijenim sredinama.