Antun Mateš, kako navode u Muzeju Prigorja u Sesvetama, jedan je od najboljih hrvatskih akvarelista. Akvarelima odaje počast urbanim prizorima svojega grada. Stoga je i ova retrospektiva Mateševih radova nazvana "Poetske suptilnosti grada".
17.07.2024.
11:11
Autor: Zdravka Giacometti/V.M./Dobro jutro, Hrvatska/HRT
Antun Mateš, kako navode u Muzeju Prigorja u Sesvetama, jedan je od najboljih hrvatskih akvarelista. Akvarelima odaje počast urbanim prizorima svojega grada. Stoga je i ova retrospektiva Mateševih radova nazvana "Poetske suptilnosti grada".
U predgovoru kataloga Stanko Špoljarić kaže da je Matko Peić sjajno opisao karakter Mateševe umjetnosti koja "živi od jednog lijepog paradoksa: nameće se gledaocu nenametljivošću."
Mateš je naslikao zagrebačke prizore Maksimira, Zrinjevca, Trga kralja Tomislava, Zdenca života, ali i željezničku koloniju ili izranjanje tramvaja.
Matešev Zagreb doista ima i toplinu i mističnost, a njegove slike nastaju u trenucima dubokog nadahnuća.
Na pitanje zašto više ne slika Mateš odgovara da nema više poriv za slikanjem, ali zato piše.
Osim gradskih pejzaža, tu su i drugi radovi Antuna Mateša, presjek njegovog slikarskog djelovanja - poznat je i po svojim nadrealističkim slikama i autoportretima. Oni su istodobno najnoviji radovi od prije četiri godine pripremani za poznatu izložbu autoportreta koja se nije održala.
Nadrealističke slike "Zagrebačka Lady Godiva XXI. stoljeća", "Ikar" ili "Miljenku Stančiću", nastale su sredinom osamdesetih godina prošloga stoljeća, ali su bile dovoljne da ljubiteljima nadrealizma Mateš zauvijek ostane u srcu.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora