Ciklus predavanja i radionica naslovljenih "Akademija za cjeloviti razvoj djeteta: primjena suvremenih pedagoških rješenja u praksi" počeo je u Osijeku. Namijenjen je roditeljima, odgojno-obrazovnim djelatnicima, studentima, kao i svima zainteresiranim za osnaživanje edukaciju te učenje novih pedagoških znanja i vještina. Nositelj projekta je osječka udruga ISKRA waldorfska inicijativa.
Akademija za cjeloviti razvoj djeteta ima dvostruku zadaću - unapređenje kompetencija, znanja i vještina odgojno-obrazovnih djelatnika te osnaživanje i educiranje roditelja za suočavanje sa suvremenim pedagoškim izazovima. A u središtu je waldorfska pedagogija.
- U waldorfskoj pedagogiji se orijentira na dijete. Dakle, kurikulum i sam pristup proizlazi iz razvoja djeteta i njegovih razvojnih potreba. Na taj način je dijete zdravije kroz pristup, s obzirom na to da ga se ne opterećuje tj. daje mu se ono što u tom trenutku treba, rekao je Srđan Ferenčak, predsjednik osječke udruge ISKRA waldorfska inicijativa i ravnatelj Waldorfske škole u Osijeku.
U waldorfskoj se pedagogiji uči glavom, srcem i rukama - to znači da se kod djece ravnomjerno razvijaju mišljenje, osjećanje i volja.
U Osijeku 12-ero djece pohađa waldorfski vrtić, a 25-ero učenika waldorfsku osnovnu školu. Roditelji su aktivno uključeni u vrtićki i školski proces - i promišljaju različite odgojne teme i izazove.
- Ja sam roditelj djeteta koji ide u treći razred waldorfske škole. Nama je veoma bitna ta suradnja roditelj-učitelj- učenik. To jako dobro djeluje na dijete zato što osjeća tu povezanost i škola mu nije onda strana ustanova, izjavila je Romana Ban, roditelj.
- Prepoznali smo tu školu danas kao nešto što nudi jedan po nama bolji način. Omogućuje roditeljima da budu malo bliže s djetetom. Družimo se, imamo zajedničke aktivnosti i tako i dijete osjeti da je i roditelj dio škole i nekako sve bolje ide, poručio je Igor Novak, roditelj.
Odnos roditelja i djeteta stvara se i gradi od prvog dana djetetova života.
A roditeljska privrženost iznimno je važna u odgoju i itekako utječe na djetetovo ponašanje i razvoj.
- Waldorfska pedagogija ima i u svom odgoju podržava i prihvaća i stavlja dimenziju duhovnosti, što znači da pristupa djetetu kao biću od prvog dana susreta s njim, izjavila je Anka Cerovečki, waldorfska odgojiteljica, savjetnica.
Kako djecu učiti donositi odluke i rješavati probleme, waldorfski kurikulum te samoregulacija emocija i ponašanje kod djece - teme su sljedećih predavanja i radionica o primjeni suvremenih pedagoških rješenja u praksi.