18:02 / 03.02.2021.

Autor: Hina

Retrospektiva osebujnog britanskog sineasta

'Dugi dan završava'

'Dugi dan završava'

Foto: Kino Tuškanac / HRT

Nagrađivanim autobiografskim filmom Terencea Daviesa 'Udaljeni glasovi, zaustavljeni životi' zagrebačko Kino Tuškanac u petak počinje trilogiju tog redatelja i scenarista, jednog od najosebujnijih britanskih sineasta osamdesetih.

Film, snimljen 1988. godine, u kojem se autor bavi svojom radničkom obitelji u Liverpoolu četrdesetih i pedesetih godina prošlog stoljeća, sastoji se od dva dijela snimljena u razmaku od dvije godine.


Premijerno je bio prikazan na festivalu u Cannesu gdje je dobio nagradu međunarodne udruge filmskih kritičara FIPRESCI, u Locarnu je nagrađen Zlatnim leopardom za najbolji film, u Valladolidu Zlatnim šiljkom, a u Torontu nagradom međunarodne kritike.


- Londonski kritičarski krug proglasio ga je filmom godine, a u anketi časopisa Time Out iz 2011. zauzeo je treće mjesto na ljestvici sto najboljih britanskih filmova svih vremena, podsjeća se u najavi kina Tuškanac.

Mala retrospektiva se nastavlja u subotu Trilogijom Terencea Daviesa iz 1983., koja se sastoji od tri filma - srednjometražnih Djeca i Madona i dijete te kratkometražnog Smrt i preobrazba.


- Sva tri autobiografski intonirana ostvarenja Davies je 1983. povezao u ovaj dugometražni debi, predstavivši se kao autor ispovjednog usmjerenja, profinjenog senzibiliteta i modernističkih postupaka, ističe se.


Po riječima filmske kritičarke Diane Nenadić, pričama o trima životnim dobima (djetinjstvu, zrelosti i starosti) svojega alter ega Roberta Tuckera, eliptičnom naracijom, minimalističkim stilom i poetičnim, lirskim tonovima, Davies evocira vlastiti život, obilježen surovim okruženjem, te unutarnjim konfliktom između homoseksualnih poriva i religioznog grizodušja.

'Trilogija Terencea Daviesa'

'Trilogija Terencea Daviesa'

Foto: Kino Tuškanac / HRT

Program zatvara film Dugi dan završava (1992), zaključni dio autobiografske Daviesove trilogije, koji se kao i prva dva temelji na akronološki posloženim uspomenama.


Kritičar The New York Timesa, Dennis Lim svojedobno je napisao kako je, radeći s najtemeljnijim i najeteričnijim filmskim materijalom, vremenom i sjećanjem, Davies osmislio filmski jezik nalik mozaiku.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!