UI baka
Foto: Screenshot/ VMO2-FAITH / AP
'UI baka' Daisy najnovije je oružje u borbi protiv telefonskih prevaranata. Razvila ga je britanska telekomunikacijska tvrtka Virgin Media O2. Riječ je o realističnom UI chatbotu koju zaokuplja prevarante beskrajnim brbljanjem, štiteći stvarne ljude da ne postanu žrtve.
Novinar Associated Pressa pokušao je prevariti Daisy, simpatičnu staricu sa strašću za pletenje - ali ona nije obična meta.
Ovaj bot pokretan umjetnom inteligencijom (UI), koji je razvila britanska telekom kompanija Virgin Media O2, osmišljen je kako bi nadmudrio prevarante držeći ih vezane u razgovoru satima.
Svojim toplim glasom i zapetljanim pričama Daisy preokreće ploču, tjerajući prevarante da rade prekovremeno.
Dobrotvorna organizacija Age UK procjenjuje da se petina svih starijih od 50 godina u UK-u boji javiti se na telefon zbog prijevara.
- Razlog zašto smo koristili UI je taj što ne spava, ne jede, možete je koristiti 24 sata dnevno. To je sjajan način da pokažete taktike koje prevaranti koriste kako bi zadržali ljude na vezi. A najbolji dio je taj što razgovor s umjetnom inteligencijom stvarnim ljudima ne oduzima teško zarađeni novac, kaže Simon Valcarcel, direktor marketinga u Virgin Media O2.
UI baka
Foto: Screenshot/ VMO2-FAITH / AP
Iza Daisy stoji tim programera i kreativaca koji su izgradili UI kodiranje i razne modele koje koristi za odgovor prevarantima u stvarnom vremenu.
- Koristimo hrpu različitih modela umjetne inteligencije. Prvi model je prepoznavanja glasa jer je potrebno razumjeti svaku riječ koju su prevaranti rekli. Te se riječi zatim prenose u jezični model. Taj će jezični model moći razumjeti što prevaranti govore, a zatim će koristiti bazu znanja s mnogo informacija o tome kako prijevare funkcioniraju. Slijedi dio modela koji ima ugrađenu Daisynu osobnost. Daisyna osobnost koristi se za formuliranje odgovora koji izlazi kao tekst. Tekst zatim odlazi u glasovni model koji zatim dodaje način kako Daisy govori, njezine manire i sve te stvari, objašnjava kako funkcionira model umjetne inteligencije Morten Legarth, kreativni direktor u VCCP-u.
Dok njezini kreatori nastavljaju usavršavati Daisyne sposobnosti, postoje planovi za buduće scenarije, uključujući nove osobnosti i odgovore na različite vrste prijevara.
Ben Hopkins, kreativni direktor u VCCP-u, razvio je pozadinsku priču i Daisynu osobnost.
- Mislimo da je pred starom djevojkom još mnogo toga. Imamo mnogo planova. Napisali smo različite scenarije kako bi se usredotočila na stvari, poput različitih vrsta ptica koje slijeću u njezin vrtu, ili činjenice da igra za Malmesbury i da će biti u operi 'Gusari iz Penzance', takve stvari, tako da tu postoji čitav niz mogućnosti. Osim Daisy imamo i druge likove, s drukčijom pozadinom, koji čekaju da obave dobar posao, kaže Hopkins.
UI baka
Foto: Screenshot/ VMO2-FAITH / AP
Iz Virgin Media O2 optimistični su kad je riječ o funkcioniranju njihove strategije korištenja umjetne inteligencije na ovaj način.
Telekomunikacijska tvrtka objavila je Daisyin broj telefona na internetskim forumima za koje se zna da ih koriste prevaranti.
Od tada su, kažu, primili više od 1000 poziva i držali neke ljude na telefonu preko 40 minuta - bez namjere da odustanu.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!